• majja5

Köra långt med dåliga bromsar ?

Jag hade tänkte göra en 70mils resa med min fina gamla Toyota Corolla och besöka släkt och vänner. Men har upptäckt bromsarna fram verkar lite halvdåliga. Jag är ingen expert och har frågat en del verkstads folk men inte fått något bra svar, men kanske finns här kunniga ? Belägg och skivor måste tydligen bytas inom kort sa dom. Men kan jag köra 70 mil nu tur och retur ? Vad kan hända. Om jag bromsar något så när hårt skaver det och rosslar. Kan bromsarna lägga av helt om jag måste bromsa mycket hårt ? Drömmer

• Svar på tråden Köra långt med dåliga bromsar ?
  • Anonym (M)

Risken finns. Och händer något, och det framkommer att du har kört med dåliga bromsar, så lär du bli skyldig. Detta handlar inte bara om dig eller din bil, utan om att du utsätter andra för risk. Är det juste, tycker du? Varför lagar du inte din bil?

• Anonym (Besad?)

Låter märkligt. Gick den igenom besiktningen? 

• Anonym (Hold my beer)

Det som kan hända är väl att du kan dö, det är så klart mindre trevligt. Om du vill ta risken är upp till dig.

• Anonym (M)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2022-08-20 14:43:16 följande:

Det som kan hända är väl att du kan dö, det är så klart mindre trevligt. Om du vill ta risken är upp till dig.

Hur tänker du? Finns det inga medtrafikanter alls där TS kör? 
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (M) skrev 2022-08-20 14:51:32 följande:
    Hur tänker du? Finns det inga medtrafikanter alls där TS kör? 
    Eh va? Du får förklara hur du menar där. Ta en gissning om hur ts skulle dö..... Inte fan är det för att bromsarna börjar brinna eller nåt. Suck alltså.....
  • Tecum

Låter mycket osannolikt att bromsarna lägger av helt för att de är slitna och låter illa. Däremot blir bromseffekten sämre, du måste alltså trycka hårdare för samma effekt. Har ditt "verkstadsfolk" kollat på bilen eller går de bara på det du säger?

• Anonym (M)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2022-08-20 14:57:24 följande:
    Eh va? Du får förklara hur du menar där. Ta en gissning om hur ts skulle dö..... Inte fan är det för att bromsarna börjar brinna eller nåt. Suck alltså.....
    TS kan orsaka en olycka med andra bilar inblandade om bromsarna inte fungerar.
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (M) skrev 2022-08-20 15:01:44 följande:
    TS kan orsaka en olycka med andra bilar inblandade om bromsarna inte fungerar.
    Haha ja som sagt, hur trodde du annars att jag menade att ts skulle dö av dåliga bromsar? Skrattande Ts sitter i bilen, bromsarna är dålig och *plopp* så dör ts knall och fall, eller vadå?

Om man dör av dåliga bromsar är det sällan singelolycka det beror på. Fattar inte hur du tänkte alls där.
  • Anonym (M)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2022-08-20 15:12:50 följande:
    Haha ja som sagt, hur trodde du annars att jag menade att ts skulle dö av dåliga bromsar? Skrattande Ts sitter i bilen, bromsarna är dålig och *plopp* så dör ts knall och fall, eller vadå?

Om man dör av dåliga bromsar är det sällan singelolycka det beror på. Fattar inte hur du tänkte alls där.

Om du inte förstår är det inte mycket jag kan göra. 

Ha en bra dag.

• Anonym (Hold my beer)
    Anonym (M) skrev 2022-08-20 15:17:16 följande:

Om du inte förstår är det inte mycket jag kan göra. 

Ha en bra dag.

HAHA! :D Ja men du detsamma.
Svar på tråden Köra långt med dåliga bromsar ?