Får inte prata om graviditet för sambo (för tidigt)
Jag fick igår veta att jag är gravid (vi prickade in 4 dagar innan ägglossning så vi trodde inte det skulle ta sig men det gjorde det).
Min sambo ska idag börja med renovering av vår lägenhet och jag känner mig ledsen för allt handlar om hur han känner inför det och hur stressad han är. Trots att han samtidigt säger att han tycker det är jättekul med ett projekt.
Iallafall så har han bestämt att vi inte kan prata om graviditeten och mina känslor nu för han har fullt upp med renoveringen så det får vi ta sen, det är fortfarande så tidigt enligt honom för att prata om det. Jag undrar då om det inte är jag som kan få avgöra det? Han säger samtidigt att vadå jag trodde du var redo för detta? Jag förklarar då att redo kan jag väl va men att få besked väcker ändå mycket känslor. Ska jag då säga samma sak. Varför pratar du konstant om hur stressad du är inför renoveringen då verkar du inte speciellt redo?
Jag känner inte att jag någonsin får uttrycka mina känslor eller att han är intresserad av dom. Vi fick barn förra året och jag fick varken något på morsdag eller min födelsedag. Inte frukost på sängen, inte ens ett kort. Nu när jag fått reda på att jag är gravid så får jag inte prata om det heller för det är för tidigt för honom.
Jag börjar känna att jag inte vill ha ett till barn med honom vilket gör situationen ännu värre och jag mår riktigt dåligt just nu. Överreagerar jag?