• rumpnisse16

    Babyshower- vill ej gå

    Hej!

    Som rubriken lyder är jag än en gång bjuden på babyshower men då jag och min sambo är ofrivilligt barnlösa och har försökt i 4 år orkar jag verkligen inte pina mig igenom ytterligare en. Paret som väntar barn har varit tillsammans 1 år, dvs en fjärdedel av tiden som vi kämpat med att få barn (vi har varit tillsammans i 7 år).

    Ja, jag är fruktansvärt avundsjuk det erkänner jag. Men jag orkar inte ta mig igenom ytterligare en babyshower och sitta och låtsas vara glad när jag mår katastrof inombords. Men jag har ingen bra ursäkt till varför jag inte ska gå, ingen vet att vi är ofrivilligt barnlösa. Snälla är det någon här som kan hjälpa mig komma på en vettig anledning till att tacka nej? 

  • Svar på tråden Babyshower- vill ej gå
  • Anonym (lll)

    Då är det väl bara att inte gå? Du behöver inte förklarar för dem varför, säg bara att du har förhinder är sjuk osv. 
    Det är ff covid därute och rekommendationerna är att stanna hemma om man har symtom som ev skulle kunna vara covid så du kan ju alltid säga dagen innan att du har ont i halsen, förkyld etc (du vill ju knappast smitta den gravida). 

  • Erika71

    Jag tycker du ska överväga att berätta om era svårigheter att få barn och på så sätt kunna vara ärlig, det kommer troligtvis komma många fler inbjudningar av liknande art.

    Vi fick vår son via IVF, lyckades vid andra försöket, och var alltid öppna med det. Ingen reagerade konstigt och vi slapp alla frågor om varför vi inte skaffade fler barn eftersom de visste att vi inte kunde få fler. Det är väldigt många som delar din erfarenhet med ofrivillig barnlöshet vilket du kommer upptäcka om du börjar prata om det.

    Annars kan du ju alltid dra en vit lögn eller råka få covidsymptom dagen innan.

Svar på tråden Babyshower- vill ej gå