• Lojsen890

Mitt barn vill inte vara hos mig :(

Hjälp! Jag har en 15 månaders liten kille som har blivit fruktansvärt arg på mig. 

Vi har ammat i hela hans liv och vi slutade för ungefär en månad sen. Sen dess känns det som att vi har tappat all vår kontakt. :( 

Jag kan inte lägga honom, varken dag eller kväll och jag får absolut inte ligga i samma säng som honom på natten. Han blir fruktansvärt arg, skriker och så fort jag ska hålla honom ålar han sig ur mitt grepp. Hans pappa kan få han att somna på två minuter.

Det enda jag vill är att börja amma igen? Känns som att jag har svikit honom och han visar det genom hat mot mig. Är så ledsen och har så dåligt samvete. Kommer det bli bättre? Vad ska jag göra? :(

• Svar på tråden Mitt barn vill inte vara hos mig :(
  • Jag är bara jag

Men snälla du, en ett-åring kan inte hata. Knappt vara arg. Frustrerad däremot och kanske pga att han minns amningen eller pga nåt helt annat. Du har inte alls svikit honom utan helt enkelt slutat amma. Det gör mammor i en massa barns åldrar och barn vänjer sig. Man får söva på andra sätt. Vill han inte sova med dig är det kanske dags för egen säng?

Svar på tråden Mitt barn vill inte vara hos mig :(