• Triillian

Håret blev grått efter frisörbesök.

Man tänker ju att håret alltid ska bli bra när man går till frissan. Nu är mitt hår gråaktig *blä*. Var ljushårig (slingor) innan och vill nu ha lite mörkare bottenfärg för mer liv i håret då det var väldigt solblekt nu. 

Sagt och gjort....men det ljusa i håret blev tydligen grått pga överskottsfärg från den mörkare färgen under tvättningen. Det skulle försvinna efter några tvättar enl frisören och jag gick hem missnöjd och tvättade typ 6 ggr. Ingen större skillnad efter det. 

Jag skrev då till frisören och hon bad mig komma tillbaka i morgon för att ta bort det gråa, skulle tydligen gå snabbt enl henne. 

Jaja vi får väl se..

• Svar på tråden Håret blev grått efter frisörbesök.
  • Friger

Haha, ja marknaden för att färga håret grått är väll begränsad kan jag tänka mig!

Hoppas att det går bra imorgon! :)

• Triillian

Före och efter. Efterbilden är efter jag var hos frisören andra gången och hon tvättade bort en del av den grå färgen. Är fortfarande lite grått tycker jag eller är det mer kallt blond? Jaja tar väl lite tid att vänja sig när man sett ut som på första bilden läääänge.  
  • linani
    Triillian skrev 2022-08-20 18:12:26 följande:
    //

Före och efter. Efterbilden är efter jag var hos frisören andra gången och hon tvättade bort en del av den grå färgen. Är fortfarande lite grått tycker jag eller är det mer kallt blond? Jaja tar väl lite tid att vänja sig när man sett ut som på första bilden läääänge.  
    Jag tycker det ser bra ut på andra bilden. Inte grått, men en kallare och lite askig blond nyans som ser lyxigare ut än på förebilden.

Sen sitter du ju i skugga på bild 2 men i direkt solljus på bild 1, så klart håret ser lite mörkare ut då.
Svar på tråden Håret blev grått efter frisörbesök.