Vill du flytta till Rinkeby?
Motivera varför?
Aldrig är inte rasist men kriminalitet och annat skit
Motivera varför?
Nix. Alldeles för långt söderut och det kryllar visst av 08-or där.
Haha. Nej.
Motivera varför?
inte rasist men
gillar att posta trådar där du ger långa uttalanden om invandrare på ett rasistiskt sätt
Nej ingen flyttar dit frivilligt från tex djursholm
Det är som att fråga "vill du flytta till Mogadishu". Probably not, eller hur. Däremot så vore kul att besöka och åka runt och titta, som en form av dark tourism.
E la okey
Nej, för långt från jobbet.
Absolut inte. Ligger alldeles för långt ut, bor bara invandrare där och många kriminella. Jag har inget emot ett samhälle med en viss del invandrare men skulle inte flytta till en ort i Stockholm där jag själv blir en minoritet.
Nej men bor i värsta djursholm området nu och alla bostädre i bostadskön är rena rama rinkeby vill ej ha
inte rasist men
gillar att posta trådar där du ger långa uttalanden om invandrare på ett rasistiskt sätt
Nej. Inte någon annan del av Sthlm heller för den delen.
Jag har bott i liknande områden. Det är inget problem om man t.ex. är ung och inte har barn än. Eller om man har små barn. Med barn i skolåldern är det inte att rekommendera - vi flyttade ifrån Rågsved när barnen blev äldre. Man vill inte att barnen rekruiteras till nåt kriminellt gäng.
Men som sagt - utan barn kan man bo där. Och personligen skulle jag hellre bo i Rinkeby än i Djursholm.
Hade gått från 1 km till närmare 70 mil att cykla till jobbet. Vore ju rätt trögt.
Nä usch. Vi bor bra där vi bor. De flesta är självförsörjande och trevliga.
inte ens mot betalning
Nej, har svårt att se mig bo i Stockholm faktiskt. Föredrar Malmö isåfall, så en flytt till Rosengård hade nog varit jättekul. Men kanske inte så smart när man har barn, har för mig att skolan ska vara rätt dålig.
Nej, jag vill inte flytta till Rinkeby. Bor redan i Alby så ungefär samma skit.
Jag har bott i liknande områden. Det är inget problem om man t.ex. är ung och inte har barn än. Eller om man har små barn. Med barn i skolåldern är det inte att rekommendera - vi flyttade ifrån Rågsved när barnen blev äldre. Man vill inte att barnen rekruiteras till nåt kriminellt gäng.
Men som sagt - utan barn kan man bo där. Och personligen skulle jag hellre bo i Rinkeby än i Djursholm.