• Lojsen890

14 månaders blir arg

Jag har ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

Min son är 14 månader och har börjat bli så arg på mig. Det började för några veckor sedan när jag bestämde mig för att sluta amma. Jag har dragit ner på det successivt för att det inte skulle bli en chock för honom. Eftersom han alltid har velat amma på natten så var det bästa att låta hans pappa ta honom vilket har funkat toppen. 

Nu till problemet. Det enda som funkar nu är att bara hans pappa kan lägga honom. Så fort jag ska lägga honom (både dag och kväll) så blir hans så fruktansvärt arg och skriker. Han ålar sig ur mitt grepp så kan inte ens hålla honom. När hans pappa ska lägga honom så lägger han huvudet på hans axel och somnar på 2 minuter. Jag kan inte ens trösta honom på natten när vaknar för han blir arg bara han ser att jag är där. Har inte sovit med han sen jag slutade amma. inatt försökte jag men eftersom han blev arg så gick jag ut? 

Jag är så ledsen över detta. Det känns som att vår nära kontakt försvann så fort jag slutade amma. Det enda jag vill är att börja amma igen? Nu känns det som att han är arg på mig hela tiden. Han kan även vara arg på mig på dagarna och inte vilja vara hos mig. inte alltid men ibland. 

Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Jag vill inte undvika att lägga honom men jag känner att jag gör det när han skriker och det tar 1,5 timme för mig att få han att somna. Är detta en reaktion efter att ha slutat amma? Hur lång tid tar det innan det blir bra? Eller något annat? Känner mig som världens sämsta mamma.. :(

Svar på tråden 14 månaders blir arg