• Anonym (undrar)

Elbolag för pensionär

Hej jag har Vattenfall  nu men är nybliven pensionär.Jag  undrar  om det finns någon annan leverantör som ni är nöjda med och som är prisvärd. Jag bor i Stockholm.

• Svar på tråden Elbolag för pensionär
  • Anonym (undrar)

Jag funderar på Fortum.Kan man teckna hos dom om man bor i Stockholm? Ni som har Fortum,är ni nöjda?Alla kan svara ,inte bara pensionärer.

• Anonym (??)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-17 09:54:55 följande:
    Elbolag för pensionär

Hej jag har Vattenfall  nu men är nybliven pensionär.Jag  undrar  om det finns någon annan leverantör som ni är nöjda med och som är prisvärd. Jag bor i Stockholm.

Vad är skillnaden för att du blivit pensionär? Varför måste du byta just av den anledningen?
  • Friger

Har också vattenfall... Men nä... Ser inte någon större orsak att byta. Stora kostnaderna är spotpriset, överföringsavgiften, mätarsäkringen och skatterna.

Säkrade ner från 25A mätarsäkring till 16A. Det sparar jag ca 3.000kr/år på. Gäller att ditt elsystem är välbalanserat och eftertanke i hur du använder elapparater. Du märker om säkringen börjar gå.

• Anonym (undrar)

Som pensionär har jag  begränsad ekonomi jämfört om jag jobbar.Men det kanske inte skiljer så mycket  så att det värt att byta elbolag.

• Friger
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-17 13:30:35 följande:

Som pensionär har jag  begränsad ekonomi jämfört om jag jobbar.Men det kanske inte skiljer så mycket  så att det värt att byta elbolag.

Har inte jämfört. Men tittar jag på elräkningen så är det inte påslaget på spot-priset orsaken till varför jag svär.

Men visst... Många bäckar små.
Svar på tråden Elbolag för pensionär