Jag hatar min svärfar
Som rubriken lyder, jag hatar min svärfar och jag känner att han inte gillar mig. Till saken hör att min man berättat om sin uppväxt där han har haft en full pappa många gånger, en pappa som ryckt upp han för att köpa snus på fyllan då min mans mamma var på jobbresa. Min mans pappa vi kan kall han x satte min man i barnstolen på cykeln och ramlade sedan omkull så min man gjorde sig illa. Jag har sett x full flera gånger, på vår bröllopsfest ställde han sig och skulle kissa på entrédörren in till festlokalen. Nu har vi får barn. Vår dotter är 6 månader och det tjatas om att vara barnvakt. Vilket jag aldrig vill. X fru är fantastiskt och jag litar på henne men hennes pappa min mans morfar är gammal och skulle något hända han så skulle hon lämna allt och åka dit Vilket skulle lämna x "in charge". Till allt detta hör TT jag vill flytta hem till min hemort 3h bort då skulle alla mina pro öem försvinna men min man vill inte flytta. Jag får panik när x håller i vår dotter för jag tycker han är vidrig jag kan inte säga vilken enskild incident som lett till mitt hat mer än att det är många små incidenter som inträffat och jag litar inte på han. Vet inte hur jag ska göra för att se så litr av han som möjligt. Jag litar inte på han och jag vill aldrig att han är ensam med min dotter. Kan tilläggas att han varit hundvakt till vår hund och tappat bort henne 2 ggr pga fylla. Hjälp vad gör jag?