• Anonym (TS)

Saknar ni någonsin tiden när ni bara hade äldsta barnet?

Jag har tre barn och jag älskar dem allihop och är glad att de finns, ångrar absolut inte att ha skaffat fler än ett barn och skulle inte valt annorlunda om kunde gå tillbaka i tiden MEN... Ibland saknar jag första tiden med mitt äldsta barn och tiden när det bara var han. Det var bara han och jag då och vi hade det så mysigt. Vi har det mysigt nu också såklart men på ett annat sätt med en större familj. Oftast känner jag bara glädje över att ha mina tre fina barn och hur de älskar varandra, leker ihop osv. Men så kommer det stunder då jag känner så här. Lite ledsamhet och saknad av honom som bebis och tiden då det var han och jag mot världen. Funderar på om det är vanligt att känna så eller om det ?bara? är jag?

• Svar på tråden Saknar ni någonsin tiden när ni bara hade äldsta barnet?
  • Anonym (-17)

Ja, det händer. Den perioden var så kort också eftersom det är tätt mellan barnen. Känns som vi fick för lite tid ihop bara vi. Tiden går för fort överlag.

• Anonym (Pappa)

Absolut kan jag göra det ibland.

• Anonym (Javisst)

Javisst gör jag det. Vi har fem år mellan barnen och vårt först barn var med facit i hand väldigt enkelt jämfört med lillsyskonet så jag har känt massor med gånger att jag längtat tillbaka till den tiden. Det var så lugnt och skönt och man kunde ta sig tid för bara ett barn och verkligen engagera sig och hinna lyssna, läsa, prata, pyssla, mysa. Det är ju svårare att göra när man har fler barn för oftast blir det hemma hos oss i all fall att den ena föräldern ansvarar för båda barnen  medan den andra t ex jobbar eller sköter hushållssysslor, eller att jag som mamma är med bebisen pga amning och allmän mammighet och stora är med pappan. Jag hoppas att det blir bättre när lillsyskonet blir större och inte måste passas hela tiden för att inte slå sig eller stoppa saker i munnen, så att jag förhoppningsvis kan komma närmare första barnet igen. 

• FuckGoggleAskMe

Nu har jag bara ett barn, jag älskar min tonåring och vi har så kul tillsammans.
    Men ändå så saknar jag ibland min bebis, min 2åring, min 5åring, min 7åring, min 11åring osv. Det är väl inte så konstigt att man minns hur kul det var tidigare och längtar lite tillbaka även om allt är väldigt bra nu också. 

Svar på tråden Saknar ni någonsin tiden när ni bara hade äldsta barnet?