• Jonnynilsson

VAL 2022: S vill införa nytt krav för permanent uppehållstillstånd

Nu jävlar smäller det till hos sossarna. Det man lanserar nu är ju precis det man tidigare har brunsmetat och spottat på när det kommer från höger

Har sossarna blivit helt galna eller vänder man kappan efter vinden?

Socialdemokraterna vill införa språkkrav för permanenta uppehållstillstånd.

Stram migrationspolitisk och direktinskrivning av treåringar.

Kraftfulla åtgärder mot boendesegregationen.

Skärpa reglerna för arbetskraftsinvandring.

Fler ska lära sig svenska och få ett arbete.

Med mera. Läs allt på länken nedan.

marcusoscarsson.se/val-2022-vill-infora-nytt-krav-for-permanent-uppehallstillstand/
  • Svar på tråden VAL 2022: S vill införa nytt krav för permanent uppehållstillstånd
  • Tow2Mater

Undrar vad Socialdemokraterna vill därför kraftigt höja försörjningskravet vid arbetskraftsinvandring betyder? Det finns ju ganska höga krav på detta redan tycker jag (om jag läser migrationsverkets info rätt), vad mer är det sossarna vill införa?

www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Gift-registrerad-partner-eller-sambo/For-dig-som-ar-anhorig-i-Sverige/Fragor-och-svar-om-forsorjningskravet.html

• KillBill
    Jonnynilsson skrev 2022-08-15 17:45:30 följande:
    VAL 2022: S vill införa nytt krav för permanent uppehållstillstånd
    Nu jävlar smäller det till hos sossarna. Det man lanserar nu är ju precis det man tidigare har brunsmetat och spottat på när det kommer från höger

Har sossarna blivit helt galna eller vänder man kappan efter vinden?

Socialdemokraterna vill införa språkkrav för permanenta uppehållstillstånd.

Stram migrationspolitisk och direktinskrivning av treåringar.

Kraftfulla åtgärder mot boendesegregationen.

Skärpa reglerna för arbetskraftsinvandring.

Fler ska lära sig svenska och få ett arbete.

Med mera. Läs allt på länken nedan.

marcusoscarsson.se/val-2022-vill-infora-nytt-krav-for-permanent-uppehallstillstand/
    Det enda som är nytt är språkkrav. S har alltid drivit frågan om boendesegregation och arbetskraftsinvandring.

Socialdemokraterna var kraftigt emot när Moderaterna bestämde att flyktingar skulle få bosätta sig var som helt med 100% bidrag och var kraftigt emot när moderaterna införde världens mest liberala regler för arbetskraftsinvandring. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Tow2Mater skrev 2022-08-15 18:19:38 följande:

Undrar vad Socialdemokraterna vill därför kraftigt höja försörjningskravet vid arbetskraftsinvandring betyder? Det finns ju ganska höga krav på detta redan tycker jag (om jag läser migrationsverkets info rätt), vad mer är det sossarna vill införa?

www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Gift-registrerad-partner-eller-sambo/For-dig-som-ar-anhorig-i-Sverige/Fragor-och-svar-om-forsorjningskravet.html

S vill sätta gränser ersättning vid arbetskraftsinvandring för att förhindra att skrupelfria arbetsgivare tar hit människor från fattiga länder för att städa, skotta snö, tvätta bilar etc. för svältlöner.
  • KillBill
    Tow2Mater skrev 2022-08-15 18:19:38 följande:

Här kan du läsa mer.
  • Flash Gordon

Ja ja ja. Nu ska de låta tuffa minsann.

Aktivitetskrav för försörjningsstöd (föreslaget av M) röstades ned i riksdagen av bland annat S så sent som för för ett par år sedan med motiveringen "det finns redan motkrav för att ta emot försörjningsstöd"

Precis likadant lät det på socialdemokraterna här på Familjelivs forum. "Finns redan krav".

.

Men nu närmar det sig val - då jävlar!

Alltså, skamlösheten.
    Blå och gul
  • Embla twopointoh

Jag tycker det i grund och botten är bra med politiker som faktiskt lyssnar på väljarna och klarar av att ändra ståndpunkt när de inser att deras politik inte är vad folket vill. Det är ju, faktiskt, politikernas uppgift att representera folket och styra landet enligt folkets vilja.

Det jag stör mig på, är när politikerna, i detta fall S, för bara en liten tid sedan kraftfullt fördömt precis den politik de nu själva för, att de inte kan erkänna att de hade fel som kallade andra partier för rasister eller demokratifientliga, och ännu mindre be om ursäkt för det. Det är fegt, hycklande och skamlöst.

• Flash Gordon
    Embla twopointoh skrev 2022-08-17 14:27:32 följande:
    Jag tycker det i grund och botten är bra med politiker som faktiskt lyssnar på väljarna och klarar av att ändra ståndpunkt när de inser att deras politik inte är vad folket vill. Det är ju, faktiskt, politikernas uppgift att representera folket och styra landet enligt folkets vilja.

Det jag stör mig på, är när politikerna, i detta fall S, för bara en liten tid sedan kraftfullt fördömt precis den politik de nu själva för, att de inte kan erkänna att de hade fel som kallade andra partier för rasister eller demokratifientliga, och ännu mindre be om ursäkt för det. Det är fegt, hycklande och skamlöst.
    Och framförallt, de politiker som svänger 180 grader just innan ett val inger noll förtroende kring sin omsvängning.
    Blå och gul
  • Embla twopointoh
    Flash Gordon skrev 2022-08-17 14:45:04 följande:
    Och framförallt, de politiker som svänger 180 grader just innan ett val inger noll förtroende kring sin omsvängning.
    Håller med.
  • KillBill
    Embla twopointoh skrev 2022-08-17 14:27:32 följande:

På många sätt är det precis tvärt om. Moderaterna genomdrev EBO lagen som gav flyktingar rätt att bosätta sig var som helst med 100% bidrag och genomförde världens mest liberala arbetskraftsinvandringsregler politik som S var starkt emot. Idag har M köpt S argument rakt av och är idag emot den politik som man tidigare var för.
  • Embla twopointoh
    KillBill skrev 2022-08-17 15:15:27 följande:
    På många sätt är det precis tvärt om. Moderaterna genomdrev EBO lagen som gav flyktingar rätt att bosätta sig var som helst med 100% bidrag och genomförde världens mest liberala arbetskraftsinvandringsregler politik som S var starkt emot. Idag har M köpt S argument rakt av och är idag emot den politik som man tidigare var för.
    Kallade Moderaterna Socialdemokraterna för rasister, hjärtlösa eller en fara för demokratin i den vevan?
  • Anonym (Det kallas för valfläsk)

Det kallas för valfläsk och taktik. SDs kärnväljare (de som tillkom före kanske 2010) är missnöjda sossar och dessa är numera missnöjda med SDs borgerlighet. Anledningen att de röstar på SD är enbart invandringspolitik. Så lånar S delar av den politiken kan de vinna kanske 1-2% av rösterna vilket är mycket mer än det låter särskilt när en utgång är oviss.

Efter valet droppar de valfläsket. Då har de fått sina röster om taktiken funkade, och de missnöjda sossarna blir återigen missnöjda sossar. Ingen större skada skedd, de har ju gjort samma politiska resa förut. 

• Tow2Mater
    KillBill skrev 2022-08-17 11:02:23 följande:
    Här kan du läsa mer.
    Tack, men jag läser i dina linkar bara att de vill begränsa arbetskraftsinvandingen, ser inget om kraftigt höja försörjningskravet vid arbetskraftsinvandring.
  • KillBill
    Tow2Mater skrev 2022-08-17 19:22:35 följande:
    Tack, men jag läser i dina linkar bara att de vill begränsa arbetskraftsinvandingen, ser inget om kraftigt höja försörjningskravet vid arbetskraftsinvandring.
    Det där med höjda försörjningskrav vid arbetskraftsinvandring genomförde väl regeringen redan i början av den första mandatperioden 2015/2016. Menar du att det har kommit ytterligare förslag från S om detta? Vilka förslag då?
  • Anonym (Det kallas för valfläsk)

Att försvåra arbetskraftsinvandring gör ju att man kan ta emot fler flyktingar, så S kanske inte var såna superfascister ändå pga. detta.

• Tow2Mater
    KillBill skrev 2022-08-17 22:44:26 följande:
    Det där med höjda försörjningskrav vid arbetskraftsinvandring genomförde väl regeringen redan i början av den första mandatperioden 2015/2016. Menar du att det har kommit ytterligare förslag från S om detta? Vilka förslag då?
    Vet inte, det står så i linken i trådstarten. Jag undrar också vad det är.
Svar på tråden VAL 2022: S vill införa nytt krav för permanent uppehållstillstånd