POI - behöver skriva av mig
Någon som har tips på privata IVF-kliniker som man kan kontakta när Regionen inte längre vill behandla en?
Så tungt med ett avbrutet försök och bristande information. Att få information om att de egna äggen inte funkar väcker så många tankar och känslor.
Reagerade de inte över ditt FSHvärde redan under utredningen? När jag gått privat i Sverige var de tydliga med att FSH värdet är viktigt. Min klinik rekommenderade att det skulle vara under 12 för att de skulle tycka det vore värt att göra en IVF behandling.
Det finns privata kliniker runt om i landet. Vart bor du? Du kan alltid ringa till några olika kliniker och höra dig för.
Lycka till oavsett vilken väg du väljer framåt. Hoppas du framöver möter läkare som bättre kan förklara för dig hur de bedömer chanserna och vad de tror kan bli bra för dig.
Nej de kommunicerade aldrig att mitt FSH var ett problem, däremot sa kvinnokliniken att mitt AMH kunde vara ett problem innan IVF. Jag är mest besviken på att jag blev tvungen att själv tvinga fram ett svar på varför mina värden inte är normala.
Bor i Sundsvall och har förstått att jag inte är den enda som är besviken på kvinnokliniken här. Tyvärr finns det ingen IVF-klinik "i närheten" och jag är inte supernöjd med bemötandet på kliniken i Umeå så jag får söka mig söderut, gissar att det finns flera kliniker runt Stockholm så kanske får kika där.
Nej de kommunicerade aldrig att mitt FSH var ett problem, däremot sa kvinnokliniken att mitt AMH kunde vara ett problem innan IVF. Jag är mest besviken på att jag blev tvungen att själv tvinga fram ett svar på varför mina värden inte är normala.
Bor i Sundsvall och har förstått att jag inte är den enda som är besviken på kvinnokliniken här. Tyvärr finns det ingen IVF-klinik "i närheten" och jag är inte supernöjd med bemötandet på kliniken i Umeå så jag får söka mig söderut, gissar att det finns flera kliniker runt Stockholm så kanske får kika där.