• Anonym (Ensamma mamman)

Son med problematik

Min son har ännu inte fått en diagnos. Men det är tydligt att han har en problematik.
    jag vet inte hur jag ska göra, det är så ledsamt o tufft varje dag.
    han säger aldrig nåt positivt. bara negativt, allt är fel, ingen förstår nåt, han hatar mig och jag är sämst o elak och allt annat han kan komma på. Det är otroligt krävande och jag gråter mycket (inte när han ser). 
    Hsn är mest arg. Har hemska tankar om sig själv o tycker han är ful o dum o värdelös. han har knappt några vänner, blir mobbad i skolan o hatar att vara där. Han vill så klart ha kompisar men han gillar inte idrott o är ingen tuffing liksom. 

Vet inte hur jag ska bemöta honom eftersom det blir bråk o skrik oavsett hur jag gör. 
    Han visar ingen hänsyn o allt är alltid nån annans fel. Utbrott dagligen. Rutiner hjälper inte. Läggningen tar timmar. Maler om saker och när jag påminner om tandborsten blir han irriterad o frustrerad. Visar aldrig kärlek eller omtanke. 

Tips idéer ? 

• Svar på tråden Son med problematik
  • minst

Hur gammal är sonen? Har ni kontakt med BUP/PRIMA för utredning? Har du någon vuxenkontkat för föräldrastöd? Föräldragrupp på BUP? Psykolog på habiliteringen? Hur stöttar skolan sonen? Har specialpedagogen tittat och bedömt honom? Vad är det för diagnoser som ni misstänker? Behöver han hjälp att varva ner på kvällen? Har ni pratat med läkare om det? Har ni provat melatonin? Lycka till!

• Anonym (Utredd?)

Hur gammal är han? Vad säger skolan? Är han utredd?

• Anonym (Ensamma mamman)

Inte utredd trots att vi varit på bup innan. De avskrev.
    skolan gör inte mycket utan vill att vi ska till Bup. Han blir utsatt i skolan eftersom andra gillar att reta upp honom. Skolan tycker att det är han som bråkar. 
    jag har inget stöd av nån. han är 12. 

har alltid haft rutiner. Men det hjälper inte. blir arg när jag börjar prata om läggdags. 

ingen medicin. 

• Plupp73

Aggressionen som din son uttrycker gentemot dig kan bero på att du är den enda trygga relation han har, den enda han vågar uttrycka sin frustration mot.

Det låter som om han mår väldigt dåligt.

Svar på tråden Son med problematik