• annavi

Nipt hos Vasamamma - svarstider

Hej!

ska in och göra NIPT hos Vasamamma imorgon vid lunch. Är spänd och efterlyser nu med ljus och lykta alla ni som gjort NIPT just där. vad hade ni för upplevelser och hur snabbt fick ni svar? 

tacksam för alla erfarenheter 

• Svar på tråden Nipt hos Vasamamma - svarstider
  • trollhona

De flesta NIPT tester går via Karolinska sjukhuset om de görs i Stockholm, det spelar alltså ingen roll hos vilken BM du gör testet om de inte har ett eget labb. 
    Svarstiden beror i regel på hur mycket de har att göra, har gjort 2 olika NIPT och det första svaret kom efter 14 dagar och det andra efter bara 8. De brukar säga att svarstiden ligger mellan 4 och 21 dagar, men det går sällan så snabbt eller lång tid, de flesta får svar kring 10 dagar efter test.

Värt att notera också är att ni får ju även svar på könet, får ni svar digitalt så kommer det en ruta längst ned som ni kan välja att markera för att se könet, om ni får ert svar på papper så kommer det stå i texten så då blir det ingen överraskning.

Lycka till!

• Mli85

Jag gjorde NIPT hos Vasamamman i våras på en torsdagsmorgon. Måndag vid lunch ringde de med svaret :) Brevet skickades samma dag, hade det på tisdagen eller senast onsdagen. 

• annavi
    Mli85 skrev 2022-08-08 19:24:18 följande:

Jag gjorde NIPT hos Vasamamman i våras på en torsdagsmorgon. Måndag vid lunch ringde de med svaret :) Brevet skickades samma dag, hade det på tisdagen eller senast onsdagen. 

snabbt! Hade du snabbanalys (det som går via Tyskland)? :)

om jag har riktigt riktigt tur kanske jag hinner få svar innan helgen då! Hoppas hoppas!

• Mli85

Ja precis, jag tror att det var via Tyskland. håller tummarna! 

• annavi
    Mli85 skrev 2022-08-09 08:01:25 följande:

Ja precis, jag tror att det var via Tyskland. håller tummarna! 

Fantastisk! har gjort testet nu så håller tummar och tår för att vi får svar innan helgen.? annars kommer det bli bråda dagar under lördag & söndag ???????? blev glatt  överraskad att man fick med sig en liten filmsnutt från ultraljudet också. 
  • Emma1b

Gjorde nipt på vasamamman just för att de är snabbast. Test en tisdag, telefonsvsr på fredagen :)

• annavi
    Emma1b skrev 2022-08-09 20:00:13 följande:

Gjorde nipt på vasamamman just för att de är snabbast. Test en tisdag, telefonsvsr på fredagen :)

Åååh precis vad jag ville höra! då finns det hopp
  • Luza

Hej, jag undrar hur det gick med era testresultat? Ska nämligen till vasamamma på tisdag nästa vecka. Jag hoppas verkligen att även att jag får svaret samma vecka. 

• idiss123

Åh! Skulle ni vilja skriva vad ni hade för fetal fraktion procent till mig så jag inte behöver vara lika orolig. Gjorde också hos Vasamamma snabbsvar. 

Tack!

Svar på tråden Nipt hos Vasamamma - svarstider