Hjälp behövs med dotter och hennes kompis
Hejsan, jag behöver hjälp med en sak mellan min dotter och hennes väninna. De är bästa kompisar sedan de var 2 åriga och är nu 15. De gör allt tillsammans, lånar varandras kläder och köper likadana såklart. För några månader sedan jag och min dotter köpte klänningar för dom båda, för kompisen ville ha den samma som vi hittade.
Nu närmar sig deras konfirmation och de har planerat kläder tillsammans. Varje gång jag har minskat min dotter att tiden går snart slut och vi måste fatta beslut med klänningen så svarar hon att jaa jaa vi ska gå och titta på med kompisen. Självklart borde min dotter lära sig att vara självständig men i hennes ålder är kompisar jätteviktiga och hon är väldigt lojal med kompisen på alla sätt.
Nå, nu har jag hört från kompisens mamma att kompisen faktiskt redan har köpt en klänning men vill inte berätta till min dotter så att hon kan inte köpa en likadan. Alltså hon ljuger åt min dotter att hon inte har köpt än. Jag kan väldigt bra förstå att hon vill inte berätta hurdan klänningen är eller på vilken butik hon har köpt den, men att påstå att den inte alls finns är något jag ser felt.
Så för att få min dotter förstå att det är dags att köpa klänningen själv berättade jag att kompisen redan har köpt sin. Och nu är kompisens mamma arg för mig för att jag har varit opålitlig med info hon berättat mig. Att vi borde inte påverka flickornas relation och förorsaka en möjlig bråk. Men hon själv visste att dottern ljuger och gjorde ingenting.
Vad tycker ni? Och svenska är inte mitt modersmål så därför alla fel med grammatik. :)