• Majonnäs

Läcker bröstmjölk efter MA

Har precis genomgått ett MA i v 15, va på sjukhuset i onsdags och det gick bra. Igår hade jag ganska ont i brösten och idag när jag vaknade läckte det ut bröstmjölk, måste ha amningsinlägg. Behöver man medicin för att stoppa produktionen och är det BM jag ringer till då? Vi vill försöka bli gravida igen så snart som möjligt och då är väl bröstmjölken ett hinder. 

• Svar på tråden Läcker bröstmjölk efter MA
  • Anonym (Mila)

Inte riktigt samma men får fortfarande mjölk ur mitt ena bröst dottern är snart 2 år och det läcker så pass att Det blir fläckar på tröjan. Ammar inte sen 1,5 år tillbaka. Har ägglossning och kan bli gravid. Om du inte skulle få din mens kan du kontakta gynekolog som kollar så allt ser bra ut alt. få hjälp att få igång mensen. Jag ammade inte särkilt länge men läckte länge och fick inte min mens då fick jag hjälp med tabletter som får kroppen att sätta igång ägglossningen igen:) 

• Majonnäs

Jag hade också bröstmjölk länge efter jag slutat amma dottern. Men det är inte så kul att gå runt och läcka mjölk och behöva använda amningsinlägg efter ett missfall och bli påmind hela tiden. Tror i början iaf att mjölken kan sabba mensen och vi har inte heller tid att vänta för länge på att kroppen ska komma igång då jag är 39 Obestämd

• Anonym (Mila)
    Majonnäs skrev 2022-07-31 10:45:24 följande:

Jag hade också bröstmjölk länge efter jag slutat amma dottern. Men det är inte så kul att gå runt och läcka mjölk och behöva använda amningsinlägg efter ett missfall och bli påmind hela tiden. Tror i början iaf att mjölken kan sabba mensen och vi har inte heller tid att vänta för länge på att kroppen ska komma igång då jag är 39  // Obestämd

Det förstår jag! Men ring BM alt. Gynekolog och förklara hur du känner så kan de säkert hjälpa! Får du ta blodprov för o se att hcg sjunker? Tänker om mjölken försvinner i samband med att det sjunker? 
  • Anonym (A)

Jag gjorde en kirurgisk abort i vecka 11 2020. Jag fick otroligt mycket mjölk 2 dagar efter. Gyn sa att det var för sent att ge piller då det ska ges inom 24 timmar. Hade mjölk fram till April 2022

• Majonnäs

Anonym (Mila) nej ska ta ett graviditetstest den 10 för att se så allt är borta, rester tvivlar jag dock på att det är kvar då jag fick göra vul efter allt kommit ut för jag blödde så mycket och då fanns minimalt med rest kvar som kom ut senare troligen för efter det har jag nästan slutat blöda. Hoppas på att det försvinner snabbt.

Anonym (a)  usch då,jag ammade rätt länge med dottern men fick mens efter ett par månader så jag hoppas verkligen allt kommer igång, har inte tid att vänta år Rynkar på näsan

• Anonym (Mila)
    Majonnäs skrev 2022-07-31 11:34:38 följande:

Anonym (Mila) nej ska ta ett graviditetstest den 10 för att se så allt är borta, rester tvivlar jag dock på att det är kvar då jag fick göra vul efter allt kommit ut för jag blödde så mycket och då fanns minimalt med rest kvar som kom ut senare troligen för efter det har jag nästan slutat blöda. Hoppas på att det försvinner snabbt.

Anonym (a)  usch då,jag ammade rätt länge med dottern men fick mens efter ett par månader så jag hoppas verkligen allt kommer igång, har inte tid att vänta år Rynkar på näsan

okej, hoppas det går bra för dig och att du snart får ett plus igen!
  • Majonnäs
    Anonym (Mila) skrev 2022-07-31 11:52:00 följande:
    okej, hoppas det går bra för dig och att du snart får ett plus igen!
    Tack Glad
Svar på tråden Läcker bröstmjölk efter MA