Skylt på bilen. ”Hund i bilen, håll avstånd”
Vad vill man säga med en sån skylt?
Vad ska jag som ligger bakom göra med den informationen?
Åh det här undrar jag också. De som inte har vett att hålla avstånd lär ju skita i det även om en hund är i bilen.
Brukar det inte bara stå typ HUND I BIL (eller barn) och är en information till Räddningstjänsten vid olycka att det kan finnas en hund eller barn som bör letas efter.
Hej många har dekaler bara för att små retas med andra i detta fall syftar det nog på barn i bilen skylten.
Jag tycker man inte ska jaga upp sig för en bakruta dekal.
Haha ja precis. Eller barn i bilen, jaha ok liksom.
Hej många har dekaler bara för att små retas med andra i detta fall syftar det nog på barn i bilen skylten.
Jag tycker man inte ska jaga upp sig för en bakruta dekal.
Det är nog snarare tvärtom dom med hund dekal vill nog retas med alla överdrivet oroliga småbarns föräldrar ;)
Det är nog snarare tvärtom dom med hund dekal vill nog retas med alla överdrivet oroliga småbarns föräldrar ;)
Har undrat EXAKT samma sak haha. Det finns ju skyltar där det står "Om du kan läsa det här ligger du för nära" eller liknande. Så om det är anledningen att man har en sån kan man väl ha rätt skylt
Värsta skylten jag sett ( på moppebil)
"det är många som vill köra om nu men du behåller din plats i kön"
Hunden färdas oftast längst bak så håller man ej avstånd och kör in i framförvarande så riskeras ju hunden att skadas.
Eller så kan man tänka att när man kan läsa texten så bör man öka avståndet.
En annan bra påminnelse är 3 sekunders regeln.
Hunden färdas oftast längst bak så håller man ej avstånd och kör in i framförvarande så riskeras ju hunden att skadas.
Eller så kan man tänka att när man kan läsa texten så bör man öka avståndet.
En annan bra påminnelse är 3 sekunders regeln.
"Hund i Bilen, håll avstånd" betyder inget märkvärdigt när bilen är i rullning. Dock så är den väldigt bra att ha som en liten "heads up" för folk att inte gå så nära bilen när den står still för annars finns det en god chans att bli utskälld och kanske lite skrämd.
Detta är i alla fall anledningen till varför vi bruks/IGP folk använder oss av skylten.