Normalt att inte känna bebis i v 14?
Överallt läser jag om folk som känner bebis tidigt. Är det normalt att inte känna någonting eller är den död ?
Överallt läser jag om folk som känner bebis tidigt. Är det normalt att inte känna någonting eller är den död ?
Det är VÄLDIGT normalt att inte känna i v 14! Många som påstår sig känna så tidigt känner typ tarmrörelser.
Jag kände min första i v 18 och andra i v 19 och med andra hade jag moderkakan i framvägg vilket kan göra att man känner senare.
Det är snarare onormalt att känna den i v. 14
Använd bra källor som 1177:
Jag kände först i v 19,även fast det var full liv i magen och jag hade fått mage.Med andra barnet kände jag en aning rörelse tidigt c v 15.
Tre barn. Kände första rörelserna i 18e, 17e och 19e veckan. Ej normalt (om ens möjligt) att känna i v.14
Mitt första barn kände jag inte av förrän i v 24. Det beror väldigt mycket på hur babyn ligger i magen. Just första barnet har det också extra trångt och rör sig därför inte lika mycket.
Snarare ovanligt att man känner så tidigt.
Väntar 3:e barnet, moderkaka I bakvägg och började känna små buffar v 20. Så inget att oroa sig för, det kommer
Kände det första fladdret i vecka 18-19. Runt vecka 22 kunde jag tydliga sparkar.
Känner du oro tycker jag att du ska prata med din barnmorska men att inte känna sparkar så tidigt som vecka 14 skulle jag säga är fullt normalt.
Med första barnet extremt sällsynt så tidigt. Kände runt v.18 med första. Andra fullt möjligt, men ändå ovanligt. Jag kände tvåan v.13+6. Vet exakt dag eftersom jag hade gjort FET. Fullt normalt att det dröjer ett bra tag till.