• Anonym (Finis)

Social hela sommaren

Vi har precis varit iväg 5dagar med familj o vänner i husvagn. Barnen har haft jättekul o vi oxå men nu tyckte jag det va skönt att bara åka hem. Åka till stugan fiska bada o mysa lite själva.
    De andra familjerna fortsatte en vecka till hos andra familjer o veckan efter ska de iväg med en annan familj. 
    Kan få lite dåligt samvete mot barnen men tycker det är mysigt med några veckor utan sällsakp sygnet runt. Kanske bara över dagen. Hur känner ni? Är jag osocial kanske?

• Svar på tråden Social hela sommaren
  • Tvillingarna14

Jag älskar att inte ha fullt ös hela tiden. Känns som att det är någon slags hets att man ska göra så himla mycket på semestern Nä, ta det lugnt och mys med familjen istället. 

• Anonym (Finis)
    Tvillingarna14 skrev 2022-07-18 23:45:38 följande:

Jag älskar att inte ha fullt ös hela tiden. Känns som att det är någon slags hets att man ska göra så himla mycket på semestern Nä, ta det lugnt och mys med familjen istället. 

Tycker precis likadant. Men får samtidigt dåligt samvete för barnen. Känns som de hetsas på att alltid ha vänner på besök i veckor o allt är som rosa moln. Jag va helt slut efter våran vecka för av de 8 barnen var alltid någon ledsen eller missnöjd. Vill inte vara helt utan det mysigt på sitt sätt men älskar att fiska spela lite mini golf bada baka bara vara med familjen i vår stuga o bjuda nån familj då o då men inte under flera veckor
  • Anonym (xxx)

semester är väl till för att vila upp sig? 

• Anonym (xxx)

Jag minns inte namnet just nu men han den där filosofen/forskaren med långt hår (nån kanske fattar vem jag menar).

Han har forskat på lycka och semester. Det har visat sig att tex en semesterresa skapar välmående och lycka som varar i ca 2 veckor. Hans råd är därför att man ska ta det lite lugnt på semestern och sprida ut det man planerar med 1-2 veckors mellanrum så att dosen av "lycka" fylls på och man upplever efteråt att semestern varit riktigt bra. Jag kan tycka det ligger en hel del i detta. Vi stressar så lite som möjligt under semestern men gör några saker vi verkligen ser fram emot. 

• Tvillingarna14

Att vara tillsammans med släkten är absolut mysigt, men efter ett tag får man nog. Det kan ju lätt bli missförstånd samt skapa en press hos den enskilda att alltid vara på bra humör, fixa goda middagar, handla, hitta på saker etc. Så är iaf min upplevelse efter senaste semestern. Jag och min ena son var ensamma i tre dagar, vilket var fantastiskt skönt. Vi åt vad vi ville, inget bråk mellan kusiner, vi kunde göra vad vi ville utan att kompromissa femton gånger. Så känn ingen stress och press om att hela tiden göra saker där det måste vara en massa folk inblandade.

• Anonym (Intro)

Hade aldrig orkat hålla igång hela semestern eller vara social ,är introvert och det hade blivit för mycket för mig. Vi gör grejer just nu är vi i Stockholm på semester men nu börjar jag få nog efter ett par dagar här. Hade aldrig velat bo här . Vår dotter fixar inte heller för mycket har jag märkt hon behöver precis som jag ladda batterierna rätt ofta så har inget dåligt samvete alls.

Svar på tråden Social hela sommaren