• MariaLilli

Långsamt stigande HCG, nu ett hjärta som slår, missfall pg?

Hej, 

Är gravid 6+5, åkte in till akuten förra veckan pga smärtor i hö sida. Dom misstänkte först utomkvedshavandeskap eller ofostrig graviditet, HCG höjdes bara från 1100 till 1200 på 48 h (ska ju dubblas). Men efter att dom kollat på bilderna igen så verkade dom se en fostersäck och sa att det var en avstannad gravidtet. Var tbk idag för att göra ett sista ultraljud inför missfallsbehandling och nu visade det ett foster med ett hjärta som slog.  Bad dom ta ett nytt HCG och det hade bara gått upp till 1300 på 4 dgr. Läkaren hade aldrig varit med om något liknande. Min magkänsla är jättedålig, haft 4 missfall innan (+ en lyckad gravidtet).. Någon som varit med om något liknande? 

• Svar på tråden Långsamt stigande HCG, nu ett hjärta som slår, missfall pg?
  • Anonym (Ok)

Låter tyvärr som missfall. vad mätte de fostret till? Stämde veckorna eller var det underutvecklat?
    ska du tillbaka om 2 veckor igen och se hur det utvecklas?

• MariaLilli

Hon sa att det visade 6+ men att fostret inte gick att mäta utan att det var för tidigt. 

• Anonym (Ok)

Ja det är väl stor osäkerhet när de är så små. Mitt senaste ma upptäcktes i v11 men det mätte bara 6+3. Så jag kan ju tycka att det borde gått att mäta om det stämmer att du är 6+5, men beror ju säkert på utrustning och hur de kommer åt att kika också.
    Hoppas du får tydligare svar nästa besök.

• Anonym (A.)

Jag hade ett väldigt sakta stigande HCG. De trodde först att det var ett mig. Idag har jag en frisk tös på tre år<3
    Håller tummarna för dig!

Svar på tråden Långsamt stigande HCG, nu ett hjärta som slår, missfall pg?