Hårdrock musik
Hej
Gillar ni hårdrock musik och vilket band.?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-07-17 14:04
Varför gillar ni hårdrock
Hej
Sabaton
Raubtier
Rammstein
Som exempel
Är en hiphop-tjej som även gillar annan musik och då också hel del metal. Det ska va hård och tung men melodiös gärna symfonisk metal. Gillar tex. Metallica och black metal som Dimmu Borgir, Bathory, Thyrfing, Lifend, Windir, Borknagar, Shade Empire, Vintersorg osv.
Rammstein är väl rätt mycket industri och jåvligt bra. Finns mycket mer. Finntroll och Nightwish tex. Fan jag är ju en metaltjej med!
Slaughter To Previal
Nordjevel
Tulus
Khold
Mgla
Hoppsan, Slaughter To Prevail stavas det...
Glömde nämna Watain och Marduk.
Jag är en allätare verkligen. Allt från pop, rock, metal, hiphop osv.
Men hårdrock/metal/rock då gillar jag
Rammstein
Children of boodom
Nightwish
Metallica
Finntroll
Hej
Jag gillar främst energin och det riktigt tunga.
Andra kvaliteter jag uppskattar är duktiga musiker och sångare samt intressanta låttexter.
Skälet till att jag började lyssna på hårdrock är för att många av de 2-4 år äldre grabbarna i villakvarteret där jag växte upp lyssnade på hårdrock. Så man var ju dit och lånade LP-skivor som man spelade av på kassettband.
De allra första skivorna jag bandade av var
AC/DC - Back in black
Kiss - Creatures of the night
Älskar metal, min äldre bror som inte finns med oss längre öppnade mina öron för den världen.
Lyssnar gärna på bl a
Metallica,
Deep Purple
Rainbow
Scorpions
Therion
Sabaton
Arch Enemy
Lita Ford
Kiss
Alice in Chains
Satt med i brorsans rum insett hörn när han och hans kompisar satt och lyssnade på musik eller tittade på suddiga videos med olika rockband. De tyckte det var lite kul att lillsyrran gillade samma som dem
Girlschool och Joan Jett var de som fick mig att börja spela gitarr en gång i tiden. Lånade brorsans gitarr när han inte var hemma och satt och övade, tjatade och tjatade tills jag fick en egen Les Paulkopia. Det var 40 år sedan . Älskade föräldrar
älskade bror
?