• Anonym (Ale)

Gravid, tvekar på sambon

Är gravid i v 5 ungefär, planerad. Men under denna graviditet så märkte jag en del sak tydligare, och undrar hur jag ska göra. 

Han skriker ofta, så fort han inte får som han vill eller om vi tycker olika i en diskussion. Jag själv är alltid lugn och önskar en rak och ärlig dialog samt lugn, när man kan lösa saker direkt. För honom är det mer "skitsamma vi skiter i allt", så det känns som en tonåring ibland jag handskas med. Stor del av diskussionerna vill han inte prata om utan slutar med skrik och stormande ur rummet. Han är för övrigt snäll, bryr sig om allt och alla och väldigt kreativ. Men som att han har ett problem med ilskan ibland. Jag är den typen som vill prata igenom alla problem och lösa det, kunna kommunicera. Medan han vill skita i allt och blir ganska giftig av sig. Jag vet inte hur jag ska hantera detta.

Har blivit arg några gånger då han beter sig som en barnrumpa, och skrikit på honom. Men det var väl typ 3 gånger på 5 år. 

• Svar på tråden Gravid, tvekar på sambon
  • Anonym (L.H)

Jag har det likadant med mig patner är gravid i vecka 7 jag antar att det kan bli lite små bråk här och där under graviditeten det viktigaste är att ni reder ut det kommunikationen är ett måste nu under graviditeten sätt er ner och red ut allt. Det kan vara känsligt för båda under denna tid. Men såklart mest för dig det är viktigt att din partner finns och stöttar dig också..

• Anonym (C)

Du har väl inget fel på din hörsel.Han behöver inte skrika,det är otrevligt.

Svar på tråden Gravid, tvekar på sambon