• a0784

Lyrica pregabalin

Det är så att jag har tagit lyrica i ungefär två veckor efter ett uppehåll på nästan en månad, senaste dagarna har jag haft dosen på ungefär 1200mg, jag vill sänka dosen till runt 300-600mg och ta det varannan dag istället för varje dag men vill inte heller sluta ta det direkt eftersom det kommer leda till abstinens och kanske at

• Svar på tråden Lyrica pregabalin
  • Anonym (Jag)

Vad är din fråga?

• a0784

glömde skriva in själva frågan haha, hur kan jag sänka dosen till 300-600mg så enkelt som möjligt, helst utan att sluta bara

• Anonym (Jag)
    a0784 skrev 2022-07-16 15:50:26 följande:

glömde skriva in själva frågan haha, hur kan jag sänka dosen till 300-600mg så enkelt som möjligt, helst utan att sluta bara

Du trappar ner det. Vilken styrka är det på dina kapslar?
  • EnAnonumius
    a0784 skrev 2022-07-16 15:38:09 följande:
    Lyrica pregabalin

Det är så att jag har tagit lyrica i ungefär två veckor efter ett uppehåll på nästan en månad, senaste dagarna har jag haft dosen på ungefär 1200mg, jag vill sänka dosen till runt 300-600mg och ta det varannan dag istället för varje dag men vill inte heller sluta ta det direkt eftersom det kommer leda till abstinens och kanske at

a0784 skrev 2022-07-16 15:50:26 följande:

Alltså det är ju sådant du skall diskutera med din läkare om..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • a0784

Det är 300mg:are, om jag ska trappa ner måste jag gå ner med 300mg varje gång

• Anonym (Jag)
    a0784 skrev 2022-07-16 17:32:14 följande:

Det är 300mg:are, om jag ska trappa ner måste jag gå ner med 300mg varje gång

Du ligger på en hög dos och det är tufft att trappa ner med 300mg åt gången. Men jag hade börjat med 1 kapsel på morgonen och två på kvällen I några dagar, sen en morgon och en kväll. Sen efter några dagar tar du ingen på morgonen och en på kvällen. Alltså den sista du tar bort är den på kvällen. Så att du kan sova någorlunda. 
    Du kommer känna av viss abstinens men det fixar du.
  • Anonym (Jag)

Jag antar att det inte är nån läkare som skriver ut medicinen? 

• Glinda från Oz

Varför tar du sån hög dos? Maxdosen är 600 mg per dag. Jag tycker du ska prata med din läkare, har du ingen läkarkontakt och har köpt medicinen olagligt tycker jag du ska kontakta missbruksvården så hjälper de dig. Det vanligaste är att man sänker dosen långsamt. Att trappa ner Lyrica är svårt även om man inte är beroende, är du beroende eller missbrukare är det nästan omöjligt att göra själv. 

• Glinda från Oz

Glömde att skriva att 300mg är på tok för snabb uttrappning, jag vet inte hur man gör i missbruksvården men inom psykiatrin är det vanligaste att trappa ut 25 eller möjligtvis 50mg per vecka. 

• Anonym (Jag)
    Glinda från Oz skrev 2022-07-16 17:41:24 följande:

Glömde att skriva att 300mg är på tok för snabb uttrappning, jag vet inte hur man gör i missbruksvården men inom psykiatrin är det vanligaste att trappa ut 25 eller möjligtvis 50mg per vecka. 

Jag har haft Lyrica men ville prova att sluta. Pratade med min läkare (överläkare i psykiatrin) som gjorde ett schema åt mig. Från början hade jag en dos på 450. Första veckan sänktes den till 300mg. Efter en vecka till 150 mg. Därefter 75mg på kvällen I en vecka sen slut.
  • Glinda från Oz
    Anonym (Jag) skrev 2022-07-16 19:08:46 följande:
    Jag har haft Lyrica men ville prova att sluta. Pratade med min läkare (överläkare i psykiatrin) som gjorde ett schema åt mig. Från början hade jag en dos på 450. Första veckan sänktes den till 300mg. Efter en vecka till 150 mg. Därefter 75mg på kvällen I en vecka sen slut.
    Det vanligaste är som sagt inte så stora sänkningar men gick det bra för dig så är det toppen
Svar på tråden Lyrica pregabalin