Bebis gråter aldrig
vi har en bebis som är snart 5månader. Han har i princip aldig gråtit. Han kan smågnälla för att upplysa oss om en bajsblöja eller hunger tex. Men aldrig skrika eller gråta. Han ogillar vagnen om han inte sover, men han skriker aldrig, men jag och hans pappa ser att han är väldigt missnöjd och tar därför alltid upp honom om han smågnäller och gnyr. Nu är svärmor på besök och ville gärna gå ut med vagnen. vi har tydligt och bestämt försökt informera henne om hur man ser att han är missnöjd, och att hon i sådana fall ska vända hem igen! Nu har hon varit ute och gått i över en timme och när hon kom tillbaka säger hon att han nyligen somnat. I min öron låter det som att han har fått ligga missnöjd ett bra tag och sedan somnat av utmattning.. men hon påstår såklart att han inte gråtit. Nej såklart. Han gråter ju aldrig. Jag får så ont i magen för jag vet att hans känslor räknas lika mycket som ett barn som uttrycker sig tydligare..
vet inte vad jag vill med inlägget, men kanske höra om det finns fler med barn som är utåtsett väldigt lugna, även om ni föräldrar såklart kan tolka barnet. Har det isf ändrats när barnet blivit äldre?
(sen ville jag ju spy av mig lite om svärmor såklart också)