Överreagerar jag på min sambos beteende?
Hände en incident idag med min sambo där jag bara behöver ventilera och få svar på om jag överdriver situationen eller ej.
Vi har en tvååring hemma och väntar även barn nr. 2. Just nu är jag i vecka 13 så ett bra tag kvar. Jag har mått piss sen vecka 7 med illamående, kräkningar och extrem trötthet. Under veckan som gått har jag kämpat varje dag, alltså verkligen kämpat med att ta hand om tvååringen under dagarna då sambon ännu inte har semester. Detta är han fullt medveten om och har stöttat och hjälpt till direkt när han kommer hem från jobbet. Idag skulle han ut med några arbetskamrater och jag ber han att inte kom a hem försent och ta det lite lugnt så att han inte sover bort hela lördagen, då jag inte orkar ta hand om 2åringen själv pga graviditeten. Inga konstigheter med detta och han säger att han förstår mig och absolut ska hjälpa till.
Jag pratar med h8nom några gånger under kvällen och allt verkar lugnt. Han nämner även att han s snart tänkt att åka hemåt.
Runt 20.00 tiden skriver han chef till mig på messenger där ha undrar om sambon kommit hem. Då hag ännu inte var hemma blev jag såklart orolig att något har hänt. Testar att ringa han utan svar. Ringer fyra gånger inget svar. Chefen hör av sig efter en stund och skriver att sambon är hemma och att han bara blev för full.
När jag och 2åring kommer hem ligger sambon i vår säng med kläder och skor på sig, samt spya på skjortan.
Kan tillägga att sambon tidigare haft svårt att hantera alkoholen men blivit mycket bättre sen tre år tillbaka. Dock hände det en incident under förra graviditeten där även kollegor, droger och alkohol var inblandat.
Nu blev det världens längsta text men kände att det behövdes lite bakgrund. Överreagerar jag som tycker att detta är extremt respektlöst gjort av han? Vet inte om jag reagerar för starkt pga av att incidenten under första graviditeten gjorde sig påmind idag.