Varför säger alla småbarnsföräldrar ”smörgås”
Alltid när småbarnsföräldrar pratar om mellis så får dem en smörgås.
men när det är till en vuxen eller sig själv så säger man macka.
bara en sån där grej som STÖR mig. Liksom vad är poängen?
Poängen är att barn ska lära sig de korrekta orden, så man använder mindre bebisspråk och slang. Att man däremot säger "mellis" är ju en motsägelse...
Man vill inte riskera ordet dubbelmacka kommer ur treåringens mun på dagis?
Haha! Exakt en sån sak som skulle kunna störa mig också. Och nu stör det mig, bara för att du skrev om det. Jag har alltid hatat ordet "smörgås", speciellt när folk uttalar det "smörrgåss". Är det dialektalt kanske? Eller, du skriver iofs att folk säger olika... för mig heter det macka, oavsett vem det är till. Jag skulle aldrig använda ordet smörgås, det är hemskt.
Haha! Exakt en sån sak som skulle kunna störa mig också. Och nu stör det mig, bara för att du skrev om det. Jag har alltid hatat ordet "smörgås", speciellt när folk uttalar det "smörrgåss". Är det dialektalt kanske? Eller, du skriver iofs att folk säger olika... för mig heter det macka, oavsett vem det är till. Jag skulle aldrig använda ordet smörgås, det är hemskt.
Nja det är ju så att det skriv till andra föräldrar att barnet är smörgås. Så det handlar nog inte om att lära barnet säga just det. Jag menar ingen säger ju det om det inte är just till små barn och att det handlar om en mellis.
Vem är det som delar ut smörgåsar till småbarnsföräldrarna när de pratar om mellis? Får alla som pratar om mellis smörgåsar eller gäller det bara småbarnsföräldrar?
Haha ja jag stör mig sjukt mkt på det.
känns som det är såna föräldrar som ska vara så korrekta och duktiga. Så då ger man barnet en Smörrgås till mellis
hahahahha
Vem är det som delar ut smörgåsar till småbarnsföräldrarna när de pratar om mellis? Får alla som pratar om mellis smörgåsar eller gäller det bara småbarnsföräldrar?