• Anonym (TS)

Extrajobb som socionom?

Hej!
    Arbetar som socionom men känner att jag vill jobba extra för att kunna spara ihop till en semesterresa.

Vad finns det för jobb som jag kan jobba extra med?
    Kan ju endast jobba kvällar (efter 17) eller helger, vilket kanske mer ställer till det för ej arbetsgivare än hjälper? Är ju inte en person som kan hoppa in när som.

• Svar på tråden Extrajobb som socionom?
  • Anonym (?)
    Anonym (TS) skrev 2022-07-07 13:23:18 följande:
    Extrajobb som socionom?

Hej!
    Arbetar som socionom men känner att jag vill jobba extra för att kunna spara ihop till en semesterresa.

Vad finns det för jobb som jag kan jobba extra med?
    Kan ju endast jobba kvällar (efter 17) eller helger, vilket kanske mer ställer till det för ej arbetsgivare än hjälper? Är ju inte en person som kan hoppa in när som.

Krog, restaurang, hemtjänst,
  • Anonym (Liv)

Det finns HVB hem överallt som mer än gärna anställer timvikarier kvällar och helger.

• Anonym (TS)
    Anonym (Liv) skrev 2022-07-07 13:26:56 följande:

Det finns HVB hem överallt som mer än gärna anställer timvikarier kvällar och helger.

Finns inga HVB i närheten där jag bor. Jah bor långt norrut i Sverige och närmsta HVB är 15 mil bort.
  • Anonym (111)

onlinejobb med tex läsläsning, Sök på det så hittar du flera företag som man kan  jobba via. 

• Anonym (Liv)
    Anonym (TS) skrev 2022-07-07 13:31:11 följande:
    Finns inga HVB i närheten där jag bor. Jah bor långt norrut i Sverige och närmsta HVB är 15 mil bort.
    Kontaktperson till vuxna och ungdomar. Alla kommuner har brist på dem. Det ger dock inga stora pengar.
  • Anonym (Fia)

Eftersom du frågar som du gör får man intrycket att du inte är så kvalificerad och erfaren? Annars om man har god erfarenhet så finns det ganska ofta extrajobb i "konsultform" pga bristen på erfarna socionomer. Vet en del som arbetat extra med utredningar till stor del på distans.