• Anonym (Olivia)

Ätit fett eller kemiskt fett:(

Jag är supernojig över våra lilla. Är i väg med husvagn som vi haft i 10 år o det är som en fett rand längst med hela fönstret bild finns. Mannen säger att han inte vet att han mörjt med något o tror att det kan vara att vi stekt o haft fönstret öppet.
    Jag blir nojjig att det ska vara smöjmedel eller annat då lillan fick ta på pappret givetvis o hade fingrarna i munnen efter. Mannen tycker jag överdriver o visst jag är orolig sedan hon kom. 

• Svar på tråden Ätit fett eller kemiskt fett:(
  • EnAnonumius

OM du är så nojig så är problemet lätt att lösa..

1) Ta lillan till sjukan och kolla upp henne. Så får du besked att lillan är frisk..

2) Tvätta listerna där du ser fettet, du kan ta en sked eller en en "spatel" och skrapa bort fettet först, sedan så tvättar du rent resten som vanligt med lite rengöringsmedel och en trasa.

Det jag skulle vara mer orolig över är det rostangreppet som finns där på ena skruven på fönsterfästet och svetsfogen. Det ser ut som _begynnande gravrost_ på skruven, och svetsfogen har på början av rostangrepp. Kankse dags att fixa detta nu i stället medan de problem är små innan fönstret riskerar att släppa från fästet, och ett litet barn är just detta litet och de gillar ju att klättra överallt och risken kan ju bli att lillan kan ha oturen att ramla ut om hon hänger på det fönstret om ni inte åtgärdar det d.v.s.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Olivia)

Ville ha lite tips för att jag är just nojig o vill inte utsätta henne för något onödigt. Hur hade ni gjort. 

• EnAnonumius
    Anonym (Olivia) skrev 2022-07-05 17:42:16 följande:

Ville ha lite tips för att jag är just nojig o vill inte utsätta henne för något onödigt. Hur hade ni gjort. 

Så de tipsen, jag gav duger inte i dina ögon, som tips?

Okey, jag ber om ursäkt då, att jag tog upp din tid..

Och jag hoppas att rostangreppen på fönsterfästet, som syns på bilden, inte blir värre så att lillan inte riskerar att ramla ut genom fönstret.

• Anonym (Olivia)
    EnAnonumius skrev 2022-07-05 18:15:21 följande:
    Så de tipsen, jag gav duger inte i dina ögon, som tips?

Okey, jag ber om ursäkt då, att jag tog upp din tid..

Och jag hoppas att rostangreppen på fönsterfästet, som syns på bilden, inte blir värre så att lillan inte riskerar att ramla ut genom fönstret.
    Tack för rådet o att du tog dig tid. Tog åt mig av allt o maken ska byta skruven smörjan är borta. 
    Hade du åkt till akuten med ditt barn eller var rådet att göra det bara för att jag är så orolig? 
    Jobbar på att inte åka in för minsta lilla o ibland behöver jag lite råd från allmänheten kram
  • Anonym (Andas)

Kräks barnet kraftigt och/eller verkar slappt och medtaget? I så fall kan det vara läge att kontakta sjukvården.
    Är barnet som vanligt? I så fall kan ni slappna av och ha en trevlig kväll.

Ifall barnet överhuvudtaget fått i sig något så måste det vara mikroskopiska mängder om det bara tagit i ett papper du torkat med. 

• EnAnonumius
    Anonym (Olivia) skrev 2022-07-05 18:31:25 följande:
    Tack för rådet o att du tog dig tid. Tog åt mig av allt o maken ska byta skruven smörjan är borta. 
    Hade du åkt till akuten med ditt barn eller var rådet att göra det bara för att jag är så orolig? 
    Jobbar på att inte åka in för minsta lilla o ibland behöver jag lite råd från allmänheten kram
    Jag personligen hade hållit uppsikt på barnet för att se om de började må dåligt och åkt in om det fanns tecken på kräkning och liknade.

Men ja det rådet gav jag för att du skrev att du varr så "nojjig".
  • Anonym (Vaniljglass)

Man kan också ge barnet vaniljglass, grädde o mjölk då det neutraliserar mycket. Jag minns när sonen (3 år) hade stått och sugit i sig ur en flaska med avfettningsmedel. Förvånande då han var extremt kräsen för allt annat normalt. Men vi matade i honom glass och han blev aldrig dålig. Detta var över 20 år sedan dock.. 

Svar på tråden Ätit fett eller kemiskt fett:(