Vill bli gravid nu
Detta är mitt första inlägg och jag hoppas verkligen på att alla som försöker bli gravida här kan ge tips, stötta och berätta mer om eran resa,
Jag är 27 år gammal och försökt bli gravid i några månader nu. Min menscykel är på ca 26 dagar och jag har haft regelbunden mens senaste året. Jag var hos Gyn senast en månad sen och allt såg jättebra ut sa dem.
Jag och min kille vill sååå gärna ha barn nu (helst igår) och det gör mig lite orolig över att det kanske tar längre tid för oss. Innan hade jag inte använt mig av ägglossningstest men har börjat med det nu.
Jag testade positivt på ägglossningstest lördag kväll, söndag morgon och det var fortfarande positivt på måndag morgon. Enligt min mens app så skulle jag ha ägglossningen igår (måndag) . Min kille var bortrest i helgen så vi kunde ha sex först måndag morgon.
Idag (tisdag) känns det som att jag har ägglossning, gör ont vid ena sidan av magen osv. Jag kände igår också men mer idag. Jag hoppas verkligen att ägget blir befruktad och jag blir gravid.
Jag tänkte med detta inlägg ifall vi som försöker bli gravida nu kan följas upp ? Jag vet att det redan finns liknande inlägg men det är på över 500 sidor.
Eftersom att jag inte har så mycket tålamod kommer jag köpa en gravtest man kan ta 6 dagar innan missad mens.
Håll tummarna för oss ??