Min mamma säger åt mig hur jag ska uppfostra mitt barn
Nåt jag tycker är jobbigt, det är att min mamma styr för mycket i mitt liv fortfarande. Trots jag är 30 år, flyttat hemifrån och fått barn.
Skulle hämta min dotter hos min mamma för några dagar sen hos min mamma. Min dotter hade sovit över 2 nätter. Min mamma bjöd då på middag och vi åt mat tillsammans. Vid 20:30 så säger min mamma från ingenstans " antingen går du till parken med dotten eller så klipper du gräset på min baksida*
jag svarar då att dottern ska sova, då hon bara är 3 år. Min mamma säger då att hon inte är trött och att rutinerna blivit lite annorlunda dom här nätterna då hon fått sova middag 3 h ... Jag förklarar då att jag inte går ut sådär sent vanligtvis och brukar natta vid 19:30 hemma... Min mamma tvingar mig tillslut att gå ut till parken. Jag svarar då att jag bara ska äta upp min macka som jag brett precis. Då börjar min dotter bli otålig och tjata på att vi ska till parken och säger åt mig att skynda att äta. Min mamma(min dotters mormor) börjar också be mig skynda mig för att klockan börjar bli mycket. Jag blir då irriterad och säger åt min dotter att vänta och inte tjata! säger så på ett lugnt sansat sätt. Då blir min mamma arg och säger åt mig att man inte kan be en 3 åring att sluta tjata..
Ibland när jag är över så blir min mamma sur om jag låter bestämd åt min dotter! Hände att jag sa " men snälla du" med irriterad ton vid nåt tillfälle och fick då en rejäl utskällning av min mamma. Hon säger att man måste komma ut innan lunch varje dag, och då gångerna jag inte kommer ut fören efter lunch så blir min mamma arg. Hänt att min mamma höjt rösten och skrikit på mig inför min dotter