• Anonym (Mor)

Intensiv 10 åring

Min snart 10 åring är rätt intensiv och vill vara rätt närgången, ha bekräftelse och har inte så jättemånga vänner. 
    Han kan gråta när han inte får som han vill och är rätt "känslig" över lag. Vilket kompisar i skolan märkt och tagit avstånd. 
    Han blir mer och mer mammig med.. 

Är detta vanligt?
    Vad kan jag som mamma göra för att hjälpa honom?

• Svar på tråden Intensiv 10 åring
  • Mrs Moneybags

Har det hänt något speciellt som har gjort honom mer mammig på sistone?

Kan du prova att bjuda hem de kompisar han ändå har och försöka uppmuntra deras relation så att han inte tappar alla vänner?

Han är ju 10 år så du kan gott förklara hur man bör vara för att få kompisar och behålla dem. Jag pratar ofta med min son om hur man är en bra vän och en schysst kompis och poängterar att det är bland det viktigaste i livet. 

• Anonym (Mor)
    Mrs Moneybags skrev 2022-06-27 10:02:29 följande:

Har det hänt något speciellt som har gjort honom mer mammig på sistone?

Kan du prova att bjuda hem de kompisar han ändå har och försöka uppmuntra deras relation så att han inte tappar alla vänner?

Han är ju 10 år så du kan gott förklara hur man bör vara för att få kompisar och behålla dem. Jag pratar ofta med min son om hur man är en bra vän och en schysst kompis och poängterar att det är bland det viktigaste i livet. 

Vi pratar dagligen om hur man är en bra kompis och vad han ska tänka på. 

Han träffar sin pappa lite sporadiskt men typ en helg i månaden. Vet inte om det är det men så har han haft det hela livet 
Svar på tråden Intensiv 10 åring