Valde graviditetssymtom som rubrik fast jag inte vet/inte tror?
Hej! Det här med att hålla mig kort är inte min starka sida, så jag hoppas det är någon som orkar läsa och dela lite kunskap och erfarenheter med mig! Jag har en dotter på 1 år och vi vill snart börja försöka för ett till barn. Vi har just nu oskyddat sex men "avbryter" det liksom. Vi är båda medvetna om att jag kan bli gravid ändå men som sagt så vill vi ju ha en till. Min kropp har varit lite konstig nu sedan min förra mens så jag skulle vilja höra era funderingar.Vi hade avbrutet sex ett par gånger runt äl för ca 5v sedan.
Det började med att min mens varade i 10 dagar ist för 5. Sedan dess har jag haft som mensvärk som ibland håller i sig till och från hela dagarna, men ibland bara känner det någon liten stund på en hel dag. Den strålar sig ibland ner över venusberget och/eller ljumsken.
Jag har mått illa när jag har ätit i ett par veckor, kvittade vad jag åt. Det har dock nästan blivit helt bra nu.
Har varit lite extra känslig och gråter ganska lätt till och från.
I 4 dagar nu har jag känt att det liksom bränner till i brösten ibland. Det är aldrig båda samtidigt, och har varit mest på utsidan av vä bröst. Känns exakt som känslan när mjölken rann till när jag ammade.
Kände inte alls av äl som skulle varit nu för en vecka sedan.
Extra uppblåst om magen, speciellt på kvällarna.
Detta, förutom det med brösten och mensen, kände jag sist jag var gravid. Jag väntar nu på mensen som ska komma om en vecka innan jag gör någonting. Tog ett gravtest på kvällen i lördags som var negativt. Varför tog jag det på kvällen? Bra fråga...
Vad har ni för tankar? Flyttar sig äl om man blöder fler dagar under mensen än vanligt? Har också övervägt eventuellt något som skulle kunna vara fel, vad skulle det kunna vara isf?