• Anonym (Finis)

För gammal för mitt barn?

Jag har en sladdis fick henne nör jag var 40 o blev sjuk i foörlossningsdeprission. Jag börjar komma tillbaka men jag har fortfarandd gamla tankar som triggar. Jag kände mig usel som mamma för att jag var äldre. Trodde hon skulle skämmas o att människor tittade på mig för jag var flr gammal för barn
    Nu när jag är ut o hör kommentarer kopplar jag lätt detta till min dotter o jag blir så ledsen varje gång.
    Va npgra tonåringar som gicl förbi i köpcentret idag o sa hon måste va 60 år. De gick förbi gamla okejtidningar o det kab ju ha varit någon på dem de menade men jag ta åt mig som att de sa att jag var 60 o för gammal för mitt barn. Går till psykolog fortfarande men är så rädd att inte räcka till för min älskade dotter att hon ska skämmas

• Svar på tråden För gammal för mitt barn?
  • Drottningen1970

En vuxen kvinna som tar illa vid sig vad ett gäng okända tonåringar säger? På allvar? Kamma dig.

De pratade säkert inte ens om dig, och om de skulle gjort det? Och?

• Anonym (Gammal)

Ditt barn kommer att skämmas för dig oavsett ålder. Alla barn skäms över sina föräldrar vid någon punkt i livet. Mitt första barn skämdes över mig för att jag var för gammal. Jag var 28 när jag fick henne. Hon har skämts över det mesta. Barn gör det. Försök att släppa åldern. Du kan verkligen inte göra något åt det och du är den enda mamma hon har.

• Anonym (E)
    Anonym (Gammal) skrev 2022-06-22 20:44:50 följande:

Ditt barn kommer att skämmas för dig oavsett ålder. Alla barn skäms över sina föräldrar vid någon punkt i livet. Mitt första barn skämdes över mig för att jag var för gammal. Jag var 28 när jag fick henne. Hon har skämts över det mesta. Barn gör det. Försök att släppa åldern. Du kan verkligen inte göra något åt det och du är den enda mamma hon har.

Eh varför skulle hon skämmas när du fick henne vid 28. de flesta får barn mellan 29 och uppåt enligt statistiken 
  • Anonym (Stolt mor till två söner)
    Anonym (Gammal) skrev 2022-06-22 20:44:50 följande:

Mina barn har aldrig skämts för mig. Tvärtom så har de alltid varit stolta över att ha mig som mor.

Kanske döttrar har ett annat beteende än söner, vad vet jag. Men mina, idag vuxna, söner har aldrig någonsin skämts över mig.

Trist för dig att din unge skäms över dig... jag beklagar.
  • Anonym (Gammal)
    Anonym (E) skrev 2022-06-22 20:54:25 följande:
    Eh varför skulle hon skämmas när du fick henne vid 28. de flesta får barn mellan 29 och uppåt enligt statistiken 
    För att hon var typ fem och inte hade full koll på statistiken kanske? 
  • Anonym (Gammal)
    Anonym (Stolt mor till två söner) skrev 2022-06-22 20:56:48 följande:
    Mina barn har aldrig skämts för mig. Tvärtom så har de alltid varit stolta över att ha mig som mor.

Kanske döttrar har ett annat beteende än söner, vad vet jag. Men mina, idag vuxna, söner har aldrig någonsin skämts över mig.

Trist för dig att din unge skäms över dig... jag beklagar.
    Tack så mycket, det värmer. 
  • Majonnäs

40 år är ingen jättegammal ålder! Massor av människor får barn längre upp än så. Jag kommer va 39 när vårt andra barn föds om allt går bra. Skäms inte överhuvudtaget, är glad att jag kan ge vår dotter ett syskon.

• Anonym (Minna)

Det är bara depressionen som talar. Du är inte för gammal för ditt barn. Förbipasserande pratar inte om dig. Du är säkert en jättebra mamma. 

Jag har också drabbats av depressioner emellanåt, och de där hjärnspökena är tuffa att handskas med. Det gäller bara att kunna övertyga sig själv om att det är just hjärnspöken. 

Jag fick mitt yngsta barn vid 40, och många av mina vänner likaså. Det är inte ovanlig. 

• Anonym (Stolt mor till två söner)
    Anonym (Minna) skrev 2022-06-22 21:23:47 följande:

Det är bara depressionen som talar. Du är inte för gammal för ditt barn. Förbipasserande pratar inte om dig. Du är säkert en jättebra mamma. 

Jag har också drabbats av depressioner emellanåt, och de där hjärnspökena är tuffa att handskas med. Det gäller bara att kunna övertyga sig själv om att det är just hjärnspöken. 

Jag fick mitt yngsta barn vid 40, och många av mina vänner likaså. Det är inte ovanlig. 

Jo det är  relativt ovanligt att få första barnet vid 40.
    Sen säger jag inte att det är något fel med det, men vanligt är det inte.
  • Anonym (A)
    Anonym (Minna) skrev 2022-06-22 21:23:47 följande:

Håller med
Svar på tråden För gammal för mitt barn?