Börsen rasar
Börsen bara rasar och rasar. På några månader har min kapitalförsäkring rasat med ca 30 000 kr. Det är dock ett långsiktigt sparande, kommer inte behöva de pengarna på minst 10 år förhoppningsvis. Är det sitta lugnt i båten som gäller?
Börsen bara rasar och rasar. På några månader har min kapitalförsäkring rasat med ca 30 000 kr. Det är dock ett långsiktigt sparande, kommer inte behöva de pengarna på minst 10 år förhoppningsvis. Är det sitta lugnt i båten som gäller?
För långsiktigt sparande så sitter man still. Om man behöver pengarna tidigare har man förhoppningsvis redan reagerat för länge sedan.
Jag är på börsen, man kunde läsa varningar om Usa:s räntehöjningar som börja redan i Mars, nu innan onsdagen hade jag sålt av allt
Fed rikta in sig på fyra räntehöjningar i år, mest dramatiska räntehöjningar sedan 1994, allt för att tämja den skenande inflationen.
In direkt finns ingen oro, mer än en tillfällig nedgång som kommer fortsätta ett tag.
Det är när det gör som mest ont du ska fortsätta.
Månadsspar som vanligt.
Detta är tillfälligt och börsen vänder tids nog.