• Anonym (Ts)

Sovkläder sommartid?

Ni som har små barn som inte har täcke än - vad sover de i sommartid?

Funderar på om långärmad pyjamas är för varmt nu på sommaren. Jag själv är extremt varm av mig och sover med så lite som möjligt året om och bara påslakan - men små bebisar - hur vet man om de är för varma?

Hur gör ni?

• Svar på tråden Sovkläder sommartid?
  • Gameofthrones

Hade då till mina småttingar, 
    Skön bäddmadrass, kudde och filt, ibland hade jag bara pyjamas, ibland helt näck med blöja på. Vi har det väldigt varmt i lgh vi har sol från morgon till kväll. Känn efter själv hur du vill ha det vad du tycker är bäst. 

• Anonym (Jenny)

Jag har en tvååring som fortfarande vägrar täcke. Förra sommaren testade jag att bara ta på flickan kort pyjamas då det var väldigt varmt på kvällen. Dock blev det kyligare på nätterna, så upplevde att hon blev kall då. Så i år har jag de korta pyjamaserna som dagskläder istället.

Jag tänker att nu i sommar tar jag på henne långa pyjamaser från Lindex, och hennes babblare-pyjamas från Kappahl, tycker de är rätt tunna. 

så kör alltså med heltäckande kläder nattetid

• Anonym (A)
    Gameofthrones skrev 2022-06-15 22:24:16 följande:
    Hade då till mina småttingar, 
    Skön bäddmadrass, kudde och filt, ibland hade jag bara pyjamas, ibland helt näck med blöja på. Vi har det väldigt varmt i lgh vi har sol från morgon till kväll. Känn efter själv hur du vill ha det vad du tycker är bäst. 
    Samma här
Svar på tråden Sovkläder sommartid?