• Majonnäs

Blödde lite på toan innan v 8

Hej, är så jäkla orolig nu. Är gravid i v 8, va på vul i tisdags och fick se en liten bebis med tickande hjärta. Ikväll när jag torkade mig kom det ljusrött blod. Har varit två gånger igen och då kom i princip ingenting mer, ytterst lite ljusrosa. Jag har inte ont. Räknade bakåt och skulle haft min mens vid den här tidpunkten. Hur vanligt är det med blödning vid tidpunkten för mens .?

• Svar på tråden Blödde lite på toan innan v 8
  • Jag är bara jag

Om man sett hjärtat slå är risken för m.f oerhört låg- i den veckan är den nere i ca 3%. Man kan blöda pga sköra slemhinnor, vid tiden för mens (ingen aning hur vanligt det är) eller av andra ofarliga orsaker. Tunt rosa eller klarrött liksom "rent" blod är bättre än slemmigt och med klumpar och ihop med smärta. Jag blödde rejält v.7 och det gick vägen.

• Majonnäs

Tack snälla för svar! Ja jag har också hört den procenten om man sett hjärtat ,  himla otur isf. Ja det var klarrött rätt mycket på pappret första gången men inte sen dess, har inte blött i bindan jag tog på mig heller. 

• Majonnäs

Fortsatt blöda idag men mer brunrött, fortfarande inte ont eller klumpar men ringde in till privata gyn där jag va i tisdags och får komma in idag redan . 

• Majonnäs

Det gick bra ! Bebisen lever och har växt som den ska sen sist. Hon kunde som i de flesta fall inte svara på varifrån jag blödde men kunde vara från livmodern men inte där graviditeten är. Den har inget med blödningen att göra. Puh . 

• Majonnäs

Blir tokig på mig själv , blöder fortfarande brunt blod, inte mycket men ibland blir det mer. Googlat massor och hematom, hon sa ju att det kanske kom från livmodern men kunde inte säga . Isf känns det rätt viktigt att veta om det nu skulle vara det och om jag kan jobba som vanligt. Tycker inte hon var så noga med att kolla mer än att bebisen levde och växt. Känns ju som något är fel när jag fortfarande blöder brunt.

• Kaol81

Jag blödde med båda mina barn. fick ett MA där jag INtE blödde en droppe. Förstör oron men hoppas min erfarenhet kan ge lite lugn. Hjärta 

• Majonnäs

Fick tyvärr bekräftat MA idag på kubtestet. Bebisen hade dött strax därefter blödningen startat. Kommer aldrig mer lita på hjärtljuden skulle va nån garanti.

• Carina82
    Majonnäs skrev 2022-07-21 12:57:30 följande:

Fick tyvärr bekräftat MA idag på kubtestet. Bebisen hade dött strax därefter blödningen startat. Kommer aldrig mer lita på hjärtljuden skulle va nån garanti.

Å fy, beklagar sorgen Rynkar på näsanHjärta
  • Majonnäs
    Carina82 skrev 2022-07-21 13:18:44 följande:
    Å fy, beklagar sorgen Rynkar på näsanHjärta
    Tack !
Svar på tråden Blödde lite på toan innan v 8