• MatildaLS

Början till missfall..

Är rätt säker på att jag har början till missfall? Igårkväll när jag gick på toa så kom det liiite brunt blod på pappret + en brun kletig liten sträng, hade även molande mensvärk. Inte superkraftig men ändå. tog två Alvedon och gick och la mig med en handduk under mig med tanken att det kommer nog igång inatt. Vaknade imorse, inget mer blod i trosan utan kom enbart lite koagulerat blod när jag ?tryckte upp? lite toapapper i fiffi. Har fortfarande lite lätt molande mensvärk. hur lång tid tog det från att ni hittade blod till att missfallet kom igång? Är bara i vecka 5+2 enligt min uträkning så allt jag kan göra är att avvakta och vänta på en blödning alternativt att det inte är ett missfall. Jag känner dock på mig att det handlar om missfall? hur lång tid tog det för er innan det kom igång? Jättejobbigt att gå i ovisshet, hade helst velat ha svart på vitt men det verkar inte riktigt funka så? 

• Svar på tråden Början till missfall..
  • Anonym (I)

En gång tog det 3 dagar från blödning tills de va klart. En gång en vecka och nu senast en månad från första blod tills bebis kom ut. Barnet levde fram till vecka 8+3 och kom ut 9+3 men visste hela tiden att det skulle bli missfall då symptomen inte stämde plus att jag blöde 

• Anonym (Anonym (I))

Okej så då får jag bara ha is i magen och avvakta! Känner mig precis som innan med alla symtom förutom att Den molande mensvärken kommer liiite oftare än innan? + den bruna blodet då!

• MatildaLS

Ringde MVC då jag inte tidigare varit i kontakt med dem än. enligt henne så behövde detta inte alls betyda missfall utan att det inte är helt ovanligt samt samma med den molande mensvärken så hon ville skriva in mig för första besöket och att jag skulle återkomma ifall det faktiskt blev ett missfall. Men hon sa att jag ska fortsätta leva som gravid och försöka att inte tänka så mycket på detta vilket givetvis inte är jättelätt? Obestämd min magkänsla säger dock fortfarande missfall tyvärr? sen är ju jag en sån som alltid tänker det värsta av allt så vem vet. vi får väl hålla tummarna nu så märker vi om det är missfall eller inte?

• Hoppas 2012

Plussade i måndags och började blöda idag, andra missfallet på raken. För man kan ju inte ha mensliknande blödningar och att det ändå skulle kunna vara ok ju?!
    Så ledsen och jag orkar inte igen ( förra missfallet var v 13 plus blev en OP) Sen tog det 6 månader tills detta plusset och nu kört igen.

• MatildaLS

Jag lider verkligen med dig? fy fan vad missfall suger asså! blöder du som en vanlig mens??? Önskar dig all lycka till med allt! 

• Jag är bara jag

Det har gått ganska snabbt. Både blodmängd och smärta har ökat inom bara nån dag och jag har inte behövt grubbla alls om det var m.f eller inte. Men jag har också blött ganska rejält och det var ofarligt- med första barnet.

• Anonym (4-barnsmamma)

Blödde från v 6-12 i flera graviditeter, vissa dagar inget andra lite rosa, någon dag rann det blod vid toabesök för att några dagar senare komma lite brunt. Var övertygad om missfall varje gång men det blev barn alla gånger. 

I min region så får man komma in för vul om man blöder och är orolig i tidig graviditet. Jag har vart inne flera gånger i de senaste tre graviditeterna. Visst det ser bra ut just då men de känns ändå skönt att få veta att de inte på pågående. Du är ju kanske i tidigaste laget för ett vul än så länge. Men om de fortsätter lite smått skulle jag försöka få en tid så det inte är ma eller utdraget isf. 

Hoppas de är ofarligt och att allt går bra. 

• Hoppas 2012
    MatildaLS skrev 2022-06-10 13:31:39 följande:

Jag lider verkligen med dig? fy fan vad missfall suger asså! blöder du som en vanlig mens??? Önskar dig all lycka till med allt! 

Som vanlig mens :(
  • Hoppas 2012
    Anonym (4-barnsmamma) skrev 2022-06-10 15:12:43 följande:

Blödde från v 6-12 i flera graviditeter, vissa dagar inget andra lite rosa, någon dag rann det blod vid toabesök för att några dagar senare komma lite brunt. Var övertygad om missfall varje gång men det blev barn alla gånger. 

I min region så får man komma in för vul om man blöder och är orolig i tidig graviditet. Jag har vart inne flera gånger i de senaste tre graviditeterna. Visst det ser bra ut just då men de känns ändå skönt att få veta att de inte på pågående. Du är ju kanske i tidigaste laget för ett vul än så länge. Men om de fortsätter lite smått skulle jag försöka få en tid så det inte är ma eller utdraget isf. 

Hoppas de är ofarligt och att allt går bra. 

Menar du mig?
  • Anonym (4-barnsmamma)
    Hoppas 2012 skrev 2022-06-10 15:53:27 följande:
    Menar du mig?
    Ja, eller till er båda kanske. Blöder du som en vanlig mens och har ont samtidigt? Blödigt många dagar? Kanske inte finns så mycket hopp men jag blödde som en mindre mens ca 2 dagar min senaste graviditet, hade binda och de rann varje toabesök. Var då i v 11. Hon blev tre månader i början av juni.

Jag tycker alltid man kan ringa och försöka få komma in. Jag fick komma in efter de där två dagarna ( började på en lördag). Men allt beror på vem man får prata med och hur den personen är. Hoppas på det bästa för dig! 
  • MatildaLS

Känns ändå lite lugnande på något sätt! Har fortfarande inte kommit något mer blod och den molande värken är som den varit typ hela tiden, även redan innan jag ens fick reda på att jag va gravid. Har bokat ett tidigt ultraljud privat den 30/6 så nu är det bara att försöka stå ut dessa 3 veckorna! men känns ändå skönt att veta att om det är ett MA så får jag iallafall svar om 3 veckor istället för att vänta enda fram till vecka 12 och är det missfall som kommer innan så avbokar Jag ju givetvis tiden

Svar på tråden Början till missfall..