• Malinkaa

Flyttad 3-4 veckor bakåt på vul?

Hej. 

Jag har ett dilemma som varken jag eller vården får ihop. 
    jag var på ett tidigt ultraljud som enligt sista mens skulle visa att jag var i vecka 8+5. Väl på ultraljudet så är det inte en graviditet i den veckan. Dom mäter graviditeten till v 5+4 vilket borde vara omöjligt för då har jag plussat innan jag ens blev gravid? Dom såg hinnsäck och en antydan till foster. Jag fick en ny tid en vecka senare och då fanns där en tydlig gulesäck samt ett större foster med antydan till hjärtslag. dom mäter då graviditeten till ca v 7. 

jag är så förvirrad. Hur kan jag plussa innan jag ens var gravid? Om jag varit gravid varför har inte graviditeten utvecklats från början? Men nu börjat växa? Jag har inte haft någon minsta blödning heller. 

När jag testade positivt så hade jag uvi och jag har läst att det kan ge falskt positivt graviditets test. jag testade ett test den 29:e april och ett den 30:e april och båda var positiva.. inte jättestarka men tydligt positivt. 

nu har jag en ny tid till vul om en vecka. Men ovissheten tär på mig. 

någon som varit med om något liknande? 

• Svar på tråden Flyttad 3-4 veckor bakåt på vul?
  • Anonym (Myran)

Japp varit med om precis samma sak. Blev flyttad från 31 mars till 21 april. Jag hade med andra ord plussat 2 dagar innan jag isåfall blev gravid. Ut föddes en frisk pojke 27 april på 4950kg och 56cm lång. Ingen kunde förklara hur det gick ihop men tydligen gick det hela vägen. 

• Anonym (??)
    Anonym (Myran) skrev 2022-06-09 21:36:05 följande:

Japp varit med om precis samma sak. Blev flyttad från 31 mars till 21 april. Jag hade med andra ord plussat 2 dagar innan jag isåfall blev gravid. Ut föddes en frisk pojke 27 april på 4950kg och 56cm lång. Ingen kunde förklara hur det gick ihop men tydligen gick det hela vägen. 

Hur är det möjligt att föda i april om du plussa i mars? det är ju mer än nio månader
  • Anonym (Bf)
    Anonym (??) skrev 2022-06-09 21:44:49 följande:
    Hur är det möjligt att föda i april om du plussa i mars? det är ju mer än nio månader
    Men hon menar ju bf datumet? Att det blev flyttat från mars till april.
  • Anonym (??)
    Anonym (Bf) skrev 2022-06-09 21:47:18 följande:
    Men hon menar ju bf datumet? Att det blev flyttat från mars till april.
    Jaaa hahah tröttmössa här Drömmer
  • Anonym (Gravid)

Så hände för oss med, tyvärr gick det inte så bra, upptäcktes på rul kromosomfel som gjorde att den var mindre än den skulle varit.

Men kan det inte bara vara fel på gravtest el gjorde du flera? Kan du varit gravid innan och fått tidigt mf men sen blivit gravid precis efter

• Anonym (Jag)

På vul mätte dom till vecka 5+0 fast jag va I vecka 7+0 i vecka "12+" fick jag det bekräftat att jag haft rätt hela tiden och va I vecka 14+ . Så vul stämmer inte alltid så bra. Bättre att vänta till 8+0 för att få klarare svar 

Svar på tråden Flyttad 3-4 veckor bakåt på vul?