• Torna

Vecka 23-24 extremt trött?

Är det någon mer som är/har varit extremt trött omkring v 23-24? Har ni kunnat lösa det? Har det gett med sig?

Äter tillskott av järn och försöker äta varierat och näringsrikt, med lite fusk på helgerna dock. Samt dricka mycket vatten, men har svårt att få i mig så mycket vätska. Ska till barnmorskan nästa vecka och tror vi kollar lite värden då.

Men kan man ha Järnbrist trots tillskott? Hade ej det före graviditeten.

Senaste veckan har jag knappt orkat ta mig upp ur sängen och blir värre för varje dag, vilket är väldigt olikt mig. Och dagarna är inte så mycket bättre de heller..

• Svar på tråden Vecka 23-24 extremt trött?
  • MagganTop

Jag blev oxå extremt trött till och från senare i graviditeten. Det höll i sig nån vecka för att sen dyka upp några veckor senare. Tur i oturen blev jag avstängd av min arbetsgivare från att jobba i v 20 med hänvisning till corona. Jag åt inga tillskott och hade ingen vitaminbrist. Tror det är kroppens sätt att vänja sig inför vad som komma skall

• Anonym (Vilketv)

Vilket järn tar du? Fick reda på att det endast är två som är "godkända" att ta som gravid. Alltså att det är tillräckligt med järn i. Duroferon och niferex

• Torna
    Anonym (Vilketv) skrev 2022-06-09 08:41:55 följande:

Vilket järn tar du? Fick reda på att det endast är två som är "godkända" att ta som gravid. Alltså att det är tillräckligt med järn i. Duroferon och niferex

Jaha, det har jag inte hört, intressant. Men tar duforen, testat niferix men blev sängliggande pga kramp i magen av dem. 
Svar på tråden Vecka 23-24 extremt trött?