• Sanso

Fått barn efter endast ETT missfall?

Hej! Jag är gravid i vecka 10. Jag hade ett missfall i mars och blev sedan gravid direkt igen. Jag tycker att jag endast läser om folk som fått flera MF eller MA eller en kombination av båda innan det lyckas. Detta gör mig livrädd. Finns någon som läser detta som gått en hel graviditet efter enbart ett tidigare missfall? Jag fattar att det är en märklig fråga men min hjärna har gjort detta till en big deal och jag är livrädd för vad UL om två veckor ska visa.. 

• Svar på tråden Fått barn efter endast ETT missfall?
  • MagganTop

Jag fick ett MA i min första graviditet. när jag blev gravid igen  föddes en frisk son Hjärta är nu gravid igen men oron finns där

• Anonym (Jag)

Missfall tidigt. Gravid 3 mån senare. Bebis är nu snart 8 mån.

• Butembobaby

MF i v.9 första graviditeten. 5månader senare var jag gravid igen och min dotter är nu 2 år :) 

Det är jättetuft att ha gått igenom det, och jag sörjer ofta att missfall är en del av min bana att bilda familj. Det som har hjälpt mig är att tänka "jag väntar barn, inte missfall " 

Lycka tillHjärta

• Anonym (Mamma)

Har alltid fått varannan. Ett missfall, sen en bebis. Samma sak för alla ungarna.

• Anonym (Vanligt)

1m.f är rätt vanligt, 2 ovanligt och 3 mycket ovanligt. Det är stor chans att nästa graviditet går bra om man bara haft ett m.f. Lite ökad risk om man haft 2- 18-23%- och över 50% risk om man haft 3.

De allra, allra flesta får alltså barn nästa gång när de haft ett m.f innan.

• Sanso

Tack snälla ni för att ni tar er tid att svara. Det känns genast bättre! Hjärta

• Anonym (4-barnsmamma)

Jag fick ma i v 13 i min första graviditet. Efter det har jag fått fyra friska barn utan mf/ma mellan. Men vart orolig varje gång. 

• Maymom

Förstår dig helt TS. Jag är i samma sits. Det är plågsamt hur långsamt tiden går, man vill ju bara se att det är nåt därinne nu och att det är friskt.
    och för min del hade det inte hjälpt med ett vul i v7, eftersom det slutade utvecklas i v.9 sist, jag hade ju bara tänkt att jo nu slår hjärtat, men om nån vecka då vet man ju inte...
    blir galen av alla tankar.

Det var skönt att läsa det någon annan skrev här, att de allra flesta som fått ett mf/ma får ett barn nästa graviditet. de orden ska jag tänka på nu framöver.

• Sanso
    Maymom skrev 2022-06-08 22:36:15 följande:

Förstår dig helt TS. Jag är i samma sits. Det är plågsamt hur långsamt tiden går, man vill ju bara se att det är nåt därinne nu och att det är friskt.
    och för min del hade det inte hjälpt med ett vul i v7, eftersom det slutade utvecklas i v.9 sist, jag hade ju bara tänkt att jo nu slår hjärtat, men om nån vecka då vet man ju inte...
    blir galen av alla tankar.

Det var skönt att läsa det någon annan skrev här, att de allra flesta som fått ett mf/ma får ett barn nästa graviditet. de orden ska jag tänka på nu framöver.

Ja, det är verkligen påfrestande med alla tankar och rädsla. Jag tyckte också det var skönt att läsa de orden! Vi får tro på att denna gång går det vägen {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Fått barn efter endast ETT missfall?