• Kladdkakan97

Berättat om graviditet för mina föräldrar, pappa blev inte glad..

Hej! Jag är 25 år och väntar mitt andra barn med min sambo. Jag och min sambo har varit tillsammans i 5 år och har en dotter redan som är 1 år. 

vårt andra barn kommer till världen i höst och jag berättade idag för mina föräldrar. Min mamma blev jätteglad och alldeles rörd då hon verkligen vet hur svårt det var att få vår dotter. min pappa däremot blev så upprörd. inte så att han skrek men han säger ingenting och blir tyst. Han ignorerar mig, är avvisande och vägrar prata med mig. 

min mamma är helt och hållet på min sida och tycker pappa gör helt fel vilket känns skönt. Men det gör så ont! Jag vet att pappa älskar min dotter jättemycket men hans reaktion är ju helt hemsk. Jag trodde alla blev glada när ett barn ska komma till världen, men uppenbarligen inte? Mamma har bett mig att inte höra av mig till pappa på ett par dagar och det gör så ont. Älskar min pappa men förstår mig inte på honom.

det känns som att han tar ifrån mig min lycka och glädje. försöker vara rakryggad men det är så svårt. Usch vad ont det gör. 

• Svar på tråden Berättat om graviditet för mina föräldrar, pappa blev inte glad..
  • Anonym (Eva)

Usch vad trist! Vet du orsaken till att hans reaktion? 

• Anonym (Fia)

Mina föräldrar reagerade nästan inte alls. De är väldigt känslolösa mot mig (extremt känslomässiga i övrigt men enbart när det gäller saker som angår dem personligen och deras barn tillhör inte den kategorin) och allmänt ointresserade av mitt liv (de känner egentligen inte mig och har aldrig gjort). Jag förväntade mig faktiskt ett grattis men det fick vi inte. 

Varför tror du din pappa reagerar så? Tror han det kommer bli för jobbigt för dig med barn så tätt, läste du en utbildning du satt på vänt så han tycker du sumpar din framtid (det gör du inte för det går att läsa senare), gillar han inte hur din man behandlar dig sen ni fick barn eller något annat? Jag kan inte tänka mig att hans reaktion kommer ut av tomma intet? 

• Anonym (SL)

Jag förstår att du blir ledsen samtidigt så förstår jag inte varför du inte ska få kontakta din pappa, varför din mamma ber dig om det...

Du låter förvånad och lite chockad över
    hans reaktion...Det normala är väl att ringa och fråga varför han betedde sig på detta viset...för det är en mycket märklig reaktion...om det inte finns något mer bakom...
    Som t.ex att du lever i ett dåligt förhållande, att er ekonomi är urdålig, att du är jättesjuk eller något annat...

Svar på tråden Berättat om graviditet för mina föräldrar, pappa blev inte glad..