• Anonym (R)

Aldrig testat droger- fel??

Jag har Aldrig testat droger, det finns liksom inte för mig. jag förknippar det med farligt o skulle aldrig någonsin få tanken att prova. Alkohol dricker jag men droger finns liksom  bara inte för mig. 

min pojkvän sedan 2 år tillbaka har ett gäng kompisar som känns åt det kriminella hållet. De har suttit inne för att bla sålt droger mm. Min pojkvän har testat det vet jag, men håller inte alls på som dom.
    men iaf så kännns det som att jag typ blir hånad, och att det är det konstigaste som finns att jag aldrig testat droger. jag är 30 års åldern, hög utbildad o har haft en bra uppväxt med 2 hög utbildade föräldrar. Visst har jag festat o blivit full i tidig ålder, men mina föräldrar har haft det lätt med mig o alla mina syskon annars. vi har väl helt enkelt blivit uppläxade med att man inte ska börja röka. Eller använda droger. O h samma där, det har heller aldrig funnits för oss, det är farligt helt enkelt o skulle aldrig svika mina föräldrar. Jag tror även att de hade blivit otroligt besviken på min om jag hade börjat med droger nu trots jag är vuxen. min pojkvän har en kompis som är nästan 40 år, 3 barn men det mest barnsliga jag någonsin träffat. Det går inte att förklara men han är så långt ifrån en man man kan tänka sig, snarare som ett barn och har inget vett och etikett överhuvudtaget.  Sitter o fiser trots han är hemma på middag för första gången hos någon, fiser på restauranger, har en sån konstig jargong med sin sambo att det är pinsamt.  De är allmänt otrevliga emot varandra, ber varandra hålla käften, säger de är fula, nu senast var han full o bad servitrisen be hans tjej att hålla käften så t.o.m. servitrisen bad honom lägga av. isf så ifrågasätter just denna kompisen varför jag aldrig testat droger. Är det verkligen en så stor grej. Jag frpgade alla mina kompisar o de har heller aldrig testat. 

och det blir inte bättre för att denna kille alltod sitter o skryter om alla deoger han tar. vad har ni för synpunkt på detta? 

• Svar på tråden Aldrig testat droger- fel??
  • Anonym (A)

Min synpunkt är att du ska vara stolt och glad över att du hållit dig från de flesta droger. Droger är generellt inte så hälsosamt. 

• Tow2Mater

I ett kriminellt gäng kanske det anses vara konstigt att någon inte provat att utföra vissa kriminella handligar, men i samhället i stort är det normalt och rätt att inte beblanda sig med kriminalitet. Antar du svarde det när han frågade varför du aldrig testat droger?

• Anonym (Tyui)

Jag är i 35 års åldern, kvinna har testat droger, eller snarare använt droger. Jag slutade när jag var 24, det svåraste jag gjort, men även bland det bästa. Jag önskar jag varit starkare och aldrig testat, har fått kämpa och lyckades till slut skaffa en bra utbildning. Alltså du är 30 och har lyckats bra varför i hela friden lyssna på en misslyckad nolla. Varför umgås du ens med sådana personer? Det som gör att de flesta tjejer testar droger är för att man påverkas av en kille man träffat och blivit kär i. Låt inte någon få dig att tvivla på dig själv, särskilt inte om en sån här sak. Herre jösses, om det är fel att aldrig testa droger? Tvärt om faktiskt. Mycket ska läsa om på familjeliv men alltså detta är ju helt knasigt. Vad säger din kille om allt detta? Är han med lika töntig som sina vänner? 

• Anonym (M)

Vilken sorglig situation för de där människorna. Så tragiskt. Och det är oroande att du ens ställer frågan. Det borde vara självklart att det är att hålla på med olagligheter, som droger är, som är det som är fel. 

Borde du umgås med de här människorna? Särskilt som du verkar så känslig för deras åsikter. Det är helt klart oroande. Och är du OK med att vara tillsammans med någon som vill ha det här umgänget? Vad har han för utbyte av det egentligen? Hela situationen du beskriver verkar helt bisarr.

• Anonym (qqq)

Jag har heller aldrig testat droger och kommer inte att göra.

De personer du nämner har sitt "gäng", och i varje gruppkonstellation så skapas normer. I deras gäng är det norm att man i af har testat, kanske använder regelbundet. Det ses säkert som lite cool och man blir då töntig om man inte har testat (det måste ju bli så för annars skulle de indirekt erkänna att det de gör inte är så bra). Inget du ska bry dig om.
    Du har vuxit upp i andra "gäng" där normen varit att man inte ska testa, vilket självklart är bättre. 

Även jag undrar om du ska umgås med dem, eller ha den pojkvännen? Jag hade definitivt dragit mig ur det där. 

• Anonym (Lana)

Har heller aldrig testat och tänker inget särskilt om det.
    Har två helt vanliga svensson-föräldrar, uppvuxen med tre syskon i kärnfamilj i lägenhet. Aldrig hängt i kretsar där droger finns så helt logiskt har det aldrig varit aktuellt så att säga.
    För mig är det normala att inte ha testat droger. Jag är 39 nu och har vänner som är i branscher där jag vet att det är mer förekommande att man "tar något" på fester och sånt. Men jag jobbar inom offentlig förvaltning och det är inte så våra aw's går till om en säger.

• Anonym (Aldrig jag heller)

Har aldrig testat illegala droger jag heller med undantag av Anavar men det är inte en drog på det sättet. 

• Anonym (R)
    Anonym (Tyui) skrev 2022-06-06 02:11:43 följande:

Jag är i 35 års åldern, kvinna har testat droger, eller snarare använt droger. Jag slutade när jag var 24, det svåraste jag gjort, men även bland det bästa. Jag önskar jag varit starkare och aldrig testat, har fått kämpa och lyckades till slut skaffa en bra utbildning. Alltså du är 30 och har lyckats bra varför i hela friden lyssna på en misslyckad nolla. Varför umgås du ens med sådana personer? Det som gör att de flesta tjejer testar droger är för att man påverkas av en kille man träffat och blivit kär i. Låt inte någon få dig att tvivla på dig själv, särskilt inte om en sån här sak. Herre jösses, om det är fel att aldrig testa droger? Tvärt om faktiskt. Mycket ska läsa om på familjeliv men alltså detta är ju helt knasigt. Vad säger din kille om allt detta? Är han med lika töntig som sina vänner? 

jag har alltid undrat vad min kille gör i det gänget. Han är helt tvärt om. De är helt extremt omogna, riktiga svin. Han är extremt lugn, hög utbildad och väldigt lik mig. 

när vi träffades hade vi problem med att han alltid lät de bestömmt över honom. han valde bort mig HELA tiden. Kom springandes såfort kompisen ropade på honom.

detta gjorde att vårt förhållande höll på att ta slut. 

mmen helt plötsligt från ingenstans började han välja mig i alla lägen. Han träffade knappt sina kompisar. Sa nej o valde mig ist. Jag vet att min kille aldrig skulle tycka mitt val är fel o skulle aldrig tvinga mig till det o heller inte ta om jag var med. Tror enbart han testat någongång.

kompisen frågar hela tiden sin tjej hur mycket hon tagit?.

• Anonym (R)
    Anonym (M) skrev 2022-06-06 02:40:45 följande:

Vilken sorglig situation för de där människorna. Så tragiskt. Och det är oroande att du ens ställer frågan. Det borde vara självklart att det är att hålla på med olagligheter, som droger är, som är det som är fel. 

Borde du umgås med de här människorna? Särskilt som du verkar så känslig för deras åsikter. Det är helt klart oroande. Och är du OK med att vara tillsammans med någon som vill ha det här umgänget? Vad har han för utbyte av det egentligen? Hela situationen du beskriver verkar helt bisarr.

Jag vet att jag aldrig skulle falla o testa droger. Droger för mig är big no!! Däremot är jag väl mer orolig att jag skulle bli påverkad på något sätt öndå. Tex när de åker in för att dölja droger mm. Även om jag o min pojkvän tex tar deras väska o att de skulle ha lagt droger i den eller något.

tex Fick  kompisens sambo smuggla in drogerna denna helgen. 

men som jag svarade en tidigare, min pojkvän har blivit helt annorlunda. Från att varit helt besatt av kompisarnas gåäng har han tagit väldigt mycket avstånd o väljer mig. Förut ville han va med de heeeeela tiden, nu är det t.o.m. han som söger nej trots att vi tex blivit bjudna o jag vill gå dit men inte honom

• Anonym (E)

Högutbildad, nja inte inom det svenska språket i alla fall.

Varför umgås två högutbildade i kriminella kretsar? Varför väljer ni inte bort sådana människor? Med era bakgrunder borde ni ha ett helt annat umgänge, så var gick det fel, så ni hamnade bland dessa kriminella personerna?

Svar på tråden Aldrig testat droger- fel??