• Anonym (Anonym)

Ny blödning efter abort

Hej!! Gjorde en abort för ca 2 veckor sedan, allt gick bra blödde en vecka sedan försvann det men nu idag har jag börjat blöda igen en vecka efter att det slutat?? Är detta normalt, har inga symtom på infektion men man blir ju orolig, kan ju inte heller vara mensen.. Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Ny blödning efter abort
  • Anonym (M)
    Anonym (Väntar) skrev 2022-06-04 20:36:46 följande:

Mens?

Kan inte vara mensen, skriver hon
  • Anonym (M)

Kontakta vården och fråga. Om inte annat kan du ringa 1177 dygnet runt

• Anonym (P)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-06-04 19:59:39 följande:
    Ny blödning efter abort

Hej!! Gjorde en abort för ca 2 veckor sedan, allt gick bra blödde en vecka sedan försvann det men nu idag har jag börjat blöda igen en vecka efter att det slutat?? Är detta normalt, har inga symtom på infektion men man blir ju orolig, kan ju inte heller vara mensen.. Någon som varit med om liknande?

Jag var med om liknande. Jag blödde i en vecka efter abort, sen hade jag lite bruna flytningar men kunde sen börja blöda igen i 1-2 dagar (kände inte heller tecken på infektion)och sen flytningar igen. Men trots den plötsliga blödningen igen fick jag min riktiga mens 4 veckor efter aborten. Så det är vanligt att du kan få en blödning igen efter 2-3 veckor. Om du mår bra annars så är det ingen fara! 
  • Anonym (Väntar)

Varför ej mens? Min kom  jag trodde något var fel efter abort och fick tid till vul. Allt såg ok ut och var mens. 

• Anonym (I)

Jag blödde 2 veckor vid abort efter ma. sen Blödde jag vd jag trodde var mens 4 veckor efter själva aborten, sen två veckor efter det blödde jag igen då i 10 dar och mindre rikligt än mens, men det var nog mens för två v efter det fick jag ägglossning.
    låter inte som du har en konstig blödning men är du orolig så kolla upp det.

• Anonym (A)

Jag blödde av och till i 9 veckor efter min abort (medicinsk abort). Det visade sig att det fanns kvar rester och jag behövde göra ännu en omgång med cytotec. Men så behöver ju inte fallet vara för dig!

• Lofis

jag var med om något liknande, och jag hade rester kvar. 

Svar på tråden Ny blödning efter abort