• Anonym (Malcom)

Minskad lust hos sambo

Som rubriken lyder så upplever jag en väldigt minskad sexlust hos min sambo. Vi har inte ens varit tillsammans i två år och drygt det senaste året så har jag upplevt och känt en minskad sexlust hos henne. Vi ligger kanske två gånger i månaden och med 98% på mitt initiativ. 

Jag älskar henne och hon älskar mig. Vi pratar mycket om framtiden, hus och barn osv. Så det känns verkligen som om att det ska vara vi. Men det gör mig väldigt ledsen och jag känner mig dålig och oattraktiv när det känns som om att hon inte tänder på mig och tar initiativ till sex och mys. Vi har pratat om det ett par gånger och då har hon sagt att hon älskar att ha sex med mig, men att det är väldigt sällan hon är kåt eller tänker på sex och att jag inte kan jämföra med hur det var första året vi var tillsammans. (Men känns för mig lite konstigt att sexlusten minskat så drastiskt, från flera gånger i veckan till typ två gånger i månaden redan efter ett år) Men samtidigt så de få gånger vi har sex så säger hon ofta att hon älskar att ha sex med mig och att vi borde göra det oftare. Men hon tar aldrig initiativ till det. Jag känner mig frustrerad och otillräcklig, för när vi väl har sex så är det så jäkla härligt och bra. 

Vi båda är 28år, vi båda har gått upp lite i vikt, men vi tränar 3-4ggr i veckan. jag tycker att vi har en bra vardag i övrigt. Jämt fördelat med sysslorna i hemmet. Pratar mycket med varandra om framtiden, om vardagen osv. Men inte så mycket om sexet.. jag känner att jag inte vågar ta upp det längre. Vi har pratat om det vid några tillfällen där jag berättat att jag känner mig otillräcklig, mindre attraktiv och att jag saknar att ha sex med henne. 

• Svar på tråden Minskad lust hos sambo
  • Anonym (Enkelt)

Hon säger ju att hon inte är kåt längre så då får du väl göra henne kåt? Svårare än så är det inte.

• Anonym (Intressant)

Jag är kåt när jag onanerar men inte vid sex. Tycker onani är skönt men inte sex av någon anledning, hon kanske tycker lika? 

• Anonym (Malcom)
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-06-03 15:07:58 följande:

Hon säger ju att hon inte är kåt längre så då får du väl göra henne kåt? Svårare än så är det inte.

Jag vill ju gärna att hon ska visa och ta initiativ att hon vill ha sex med mig. Inte bara att det är jag som tar initiativ. Samt att hon ofta säger att hon tycker vi borde ha sex oftare och när vi inte haft sex på länge så säger hon att hon saknar det. Men hon tar aldrig initiativ själv till att ha sex.
  • Anonym (Malcom)
    Anonym (Intressant) skrev 2022-06-03 15:24:34 följande:
    Minskad lust hos sambo

Jag är kåt när jag onanerar men inte vid sex. Tycker onani är skönt men inte sex av någon anledning, hon kanske tycker lika? 

Men typ varje gång vi har sex så säger hon att hon älskar  när vi har sex och att jag gör henne kåt när vi har sex. Men hon tar aldrig initiativ själv till att vi ska ha sex.
  • Anonym
    Anonym (Malcom) skrev 2022-06-03 16:05:15 följande:
    Men typ varje gång vi har sex så säger hon att hon älskar  när vi har sex och att jag gör henne kåt när vi har sex. Men hon tar aldrig initiativ själv till att vi ska ha sex.
    För att hon ljuger.

Det gjorde jag också. Länge.
  • Inteutanproblem

När du tar initiativ tänder hon till då och uppenbarligen blir sugen och kåt? Alltså att du märker det på hennes gensvar. 

Om ja, så kan det ju faktiskt vara så pass enkelt att hon tänder på att bli s.k tagen av dig. Att hon tänder på en könsstereotypisk bild av att mannen hungrar efter kvinnan, och kvinnan är den mer efterhållsamme med initiativtagandet. Hon tänder alltså inte på att vara den som tar initiativ. Hennes kåthet behöver bli startad av mannen. 

Att hon inte säger detta rakt ut, kan kanske bero på att hon inte har reflekterat så mycket över det själv? Alltså hur hon fungerar rent sexuellt efter att nykär hormonerna lugnar ner sig. Kanske har flera av hennes tidigare pojkvänner alltid initierat, så hon aldrig ens behövt fundera på det förut? Kan finns många anledningar. Om det nu då är såhär det skulle ligga till för henne.

• Anonym (Malcom)
    Anonym skrev 2022-06-03 17:29:21 följande:
    Minskad lust hos sambo
    För att hon ljuger.

Det gjorde jag också. Länge.
    Vet inte vad jag ska tro. När vi pratar om det så säger hon att hon tänder på mig, att hon vill ha mig osv.. Men att hon bara inte tänker på sex. Men att jag gör henne kåt när jag tar på henne. 
  • Anonym (H)

Jag tror inte det har att göra med dig eller att du är otillräcklig. Det är samma för mig (i och för sig varit gift i 18 år och har 4 barn) Jag älskar min man och tycker han är riktigt attraktiv. Men jag tänker sällan på sex, har gått upp i vikt och är ofta trött på kvällarna. När vi väl har sex, är det superbra och jag tänker/säger att vi ska ha det oftare. Men sen blir det som vanligt igen, väldigt sällan. Det har inte med min man att göra, han är världens bästa - men jag har inte samma behov. Men jag ska jobba på det, för min mans skull och jag vet ju att även jag mår bättre av det. 

• Anonym (K)

Det är inte dej det är fel på.
    Känner igen mig. Hade väldigt stor sexlust med mitt ex första året och var helt på det klara att det var han jag ville bilda familj med, skaffa hus osv..
    Efter drygt ett år försvann sexlusten även om jag fortfarande älskade min man. Började i smyg sexchatta med olika män och kände att sexlusten återuppstod. Gjorde då slut med min dåvarande och träffade en ny.
    Vi hann under det där första året både göra mig gravid, gifta oss och köpa en fin villa.
    Har dock fått samma känsla igen efter 3 år som gifta att jag inte tänder ordentligt på min nuvarande och att det mest är jobbigt med sex. Kommer inte lämna denna gång. Tydligen finns det många kvinnor som är som jag och din sambo, eventuellt.

Svar på tråden Minskad lust hos sambo