Minskad lust hos sambo
Som rubriken lyder så upplever jag en väldigt minskad sexlust hos min sambo. Vi har inte ens varit tillsammans i två år och drygt det senaste året så har jag upplevt och känt en minskad sexlust hos henne. Vi ligger kanske två gånger i månaden och med 98% på mitt initiativ.
Jag älskar henne och hon älskar mig. Vi pratar mycket om framtiden, hus och barn osv. Så det känns verkligen som om att det ska vara vi. Men det gör mig väldigt ledsen och jag känner mig dålig och oattraktiv när det känns som om att hon inte tänder på mig och tar initiativ till sex och mys. Vi har pratat om det ett par gånger och då har hon sagt att hon älskar att ha sex med mig, men att det är väldigt sällan hon är kåt eller tänker på sex och att jag inte kan jämföra med hur det var första året vi var tillsammans. (Men känns för mig lite konstigt att sexlusten minskat så drastiskt, från flera gånger i veckan till typ två gånger i månaden redan efter ett år) Men samtidigt så de få gånger vi har sex så säger hon ofta att hon älskar att ha sex med mig och att vi borde göra det oftare. Men hon tar aldrig initiativ till det. Jag känner mig frustrerad och otillräcklig, för när vi väl har sex så är det så jäkla härligt och bra.
Vi båda är 28år, vi båda har gått upp lite i vikt, men vi tränar 3-4ggr i veckan. jag tycker att vi har en bra vardag i övrigt. Jämt fördelat med sysslorna i hemmet. Pratar mycket med varandra om framtiden, om vardagen osv. Men inte så mycket om sexet.. jag känner att jag inte vågar ta upp det längre. Vi har pratat om det vid några tillfällen där jag berättat att jag känner mig otillräcklig, mindre attraktiv och att jag saknar att ha sex med henne.