• Vågen22

Missed abortion

Hej! 

Är det någon som har erfarenhet av missed abortion och blödning? Jag små blödde lite lite i v 5-6 och missed abortion misstänktes  i v 7 och konstaterades i v 8. Tror ni blödningen i v 5-6 hade något med fostret att göra? Att det var då det dog? För läkaren sa att fostret avstannat i v 5. Men jag hade inte ont och det kom bara lite.

Eller är det bara en tillfällighet att jag blödde och att det är som barnmorskan säger, sköra slemhinnor. 

Tack 

• Svar på tråden Missed abortion
  • Anonym (I)

Ja det går ju inte att veta för oss. Läkarna och bm ser nog det bättre, om de ens kan se det. Som bm säger så kan det ju lika gärna ha varit pga sköra slemhinno.

jag blödde inget när jag fick ma, märktes inte alls.Bara en aprikosfärgad flytning samma dag som det upptäcktes, men det var typ en månad efter det hade stannat av. Hade haft symptom under tiden. Illamåendet hade avtagit men det brukar det ju ofta göra kring v10 så det Var ju inget illavarslande med det.

beklagar att du behövt gå igenom det. 

ps jag blev gravid inom två månader igen, så det kan gå fort. hoppas det kan ge lite hopp. :)

• Vågen22
    Anonym (I) skrev 2022-06-02 20:58:22 följande:

Ja det går ju inte att veta för oss. Läkarna och bm ser nog det bättre, om de ens kan se det. Som bm säger så kan det ju lika gärna ha varit pga sköra slemhinno.

jag blödde inget när jag fick ma, märktes inte alls.Bara en aprikosfärgad flytning samma dag som det upptäcktes, men det var typ en månad efter det hade stannat av. Hade haft symptom under tiden. Illamåendet hade avtagit men det brukar det ju ofta göra kring v10 så det Var ju inget illavarslande med det.

beklagar att du behövt gå igenom det. 

ps jag blev gravid inom två månader igen, så det kan gå fort. hoppas det kan ge lite hopp. :)

Tack!

Jag är gravid igen, men fick lite rosa på pappret i söndaga och nu idag igen. Så jag hoppas det inte har något samband med MA. Barnmorskan säger att det är vanligt och inget att oroa sig över, men det ska hon ju förra gången också. 

Beklagar att du också behövt gå igenom det. Grattis till graviditeten! 

• Anonym (I)

Tack och grattis till dig!
    det är ju vanligt med ett missfall och mindre vanligt med flera så vi har ju oddsen på vår sida men visst är man mer orolig och analyserande när man varit med om det Tidigare.
    Jag har mycket färre symptom nu än tidigare graviditeter, så blir ju nojig av det. Samtidigt kändes ju förra graviditeten likadan som den med mitt första barn men blev ett ma så det går ju inte att dra några slutsatser utifrån symptomen. 

jag har inte blött nåt under mina graviditeter men en nära vän blödde kraftigt i början utan att det var missfall. :)

Svar på tråden Missed abortion