• Nea389

Kroppen efter kirurgisk abort

Jag är snart i vecka 10 och ska om två dagar göra en kirurgisk abort. Hittills har mitt mående varit riktigt svajigt med illamående, trötthet, luktkänslighet, svullen och framför allt obekväm i min egen kropp.

Jag som vanligtvis inte äter så värst mycket, skippar frukost och små äter sällan, har under mina gravida veckor varit hungrig k-o-n-s-t-a-n-t! Måste äta så fort jag vaknar, vilket annars är det sista jag vill göra på morgonen, tills de att jag lägger mig. Tack vare min enorma hunger och alla hormoner i kroppen så är min mage nu svullen och jag har säkert lagt på mig några kilon, ni vet så där så man inte känner igen sig i sin egen kropp överhuvudtaget? Jag känner mig inte alls bekväm och jag är lite orolig att det kommer ta tid för min kropp att återgå till normalt efter aborten och jag har juni, juli och augusti framför mig. Jättekul! Vissa av mina jeans passar inte ens för dom stramar åt och i mina favorit sommarklänningar så putar magen fram. 

Är självklart medveten om att min ändrade kost och extra kilon är något jag själv bara kan påverka men jag vet också att hormonerna har spelat en stor roll. Jag kan ju se tydligt att jag har fått ?mage? och hur länge ska jag behöva dras med denna tro? 

Vad är era erfarenheter? 

• Svar på tråden Kroppen efter kirurgisk abort
  • Anonym (Skeptisk)

Omöjligt att säga. Om du blivit tjock för att du äter fel är det ju upp till dig att vända den skutan. Kan säga att det inte beror på hormoner så där tidigt iaf och bebisen är knappast så stor heller att det kan påverka alltför mycket.

• Nea389
    Anonym (Skeptisk) skrev 2022-06-01 22:43:47 följande:

Omöjligt att säga. Om du blivit tjock för att du äter fel är det ju upp till dig att vända den skutan. Kan säga att det inte beror på hormoner så där tidigt iaf och bebisen är knappast så stor heller att det kan påverka alltför mycket.

Som sagt, jag vet mycket väl att den ändrade kosten ligger på mitt eget ansvar att ?vända skutan? vilket jag givetsvis kommer göra mitt bästa för att lyckas med. Men det är inte riktigt där fokuset ligger? Och skulle inte säga tjock utan en hård putmage som märks tydligt. Nej bebisen är inte det som påverkar utan i såna fall livmodern, som jag förstått är lite större än en apelsin i detta stadie. 
  • Anonym (Skeptisk)
    Nea389 skrev 2022-06-01 23:10:25 följande:
    Som sagt, jag vet mycket väl att den ändrade kosten ligger på mitt eget ansvar att ?vända skutan? vilket jag givetsvis kommer göra mitt bästa för att lyckas med. Men det är inte riktigt där fokuset ligger? Och skulle inte säga tjock utan en hård putmage som märks tydligt. Nej bebisen är inte det som påverkar utan i såna fall livmodern, som jag förstått är lite större än en apelsin i detta stadie. 
    Om putmagen beror på livmodern går den ju bort efter aborten. Om det beror på vikten så går den bort när du äter bättre.
Svar på tråden Kroppen efter kirurgisk abort