Gravid?
Hej!
Jag och en kille har haft sex regelbundet i några månader nu, vi har glömt av oss med att använda kondom men ändå försökt att undvika ÄL dagarna.
I förra cykeln hade vi sex runt dagarna innan ÄL vilket blev lite som en "ojdå" när jag såg det.
Hur som helst, jag har haft en cykel som legat rätt stadigt de senaste 8 månaderna, de senaste cyklerna har varit 27, 26, 27, 27 dagar med en blödning på 7 dagar. Jag har känt min kropp som en klocka. Känt mina symptom så pass att jag vetat att nu kommer mensen om 2 dagar och 2 dagar senare kom den.
Jag tog ett tidigt test CD 25 bara för att vara nyfiken, som visade neg.
Min mens kom CD 31 (vilket fortfarande är normalt, men inte vanligt för mig) natten till 32. I samband med att jag kissade på natten tog jag ett test till (märkte in att det börjat blöda förrns jag torkade mig) vilket också visade neg. Skönt tänkte jag!
Vill också flika in och säga att eftersom menscykeln blev längre hade vi enligt den nya beräknade ägglossningen sex 2 dagar innan BÄL.
Dock så var min mens istället för 7 dagar med ändå medel mycket mens som började med lite, gick upp till mellanblödning, en dag med mer blödning innan den minskade igen. Så kom det mer mens första dagen, andra dagen nästan ingenting och de två sista dagarna var det ljusrosa när jag torkade mig. Vilket kändes konstigt. Men jag tänkte att testet sa ju negativt?
De senaste dagarna har jag varit mer känslosam och speciellt med kärleksfull mot honom. Jag har ställt en hel del frågor om barn, familj, osv som jag inte tänkt på tidigare (Jag tycker om honom men har varit på dejting stadiet inte "hur vill du ha familj" stadiet) Jag började gråta häromdagen för att han inte pratade med mig/kollade på mig när vi kollade på film (vilket inte är likt mig).
Och idag, mår jag så fruktansvärt illa. Något som kom rätt tidigt i min förra graviditet med min dotter samt den graviditet jag avslutade året efter. Jag vill även kissa oftare än vanligt.
Kan det vara rimligt att jag är gravid? Trots en blödning och trots 2 test som visat negativt? Eller mår jag illa av något helt annat och blandar ihop det nu?
Vill fråga om råd innan jag åker och köper ett tredje test.