• Sassy94

Solskenshistorier efter missfall

Hej! 

jag och min sambo vill bli föräldrar och börjqde försöka förra månaden. Till vår förvåning plussade jag efter första försöket för två veckor sen och vi blev såklart jätteglada men tyvärr fick jag ett tidigt missfall ganska exakt en vecka senare.. är såklart ledsen men försöker tönka positivt, att det helt enkelt inte var meant to be just då.. men skulle gärna vilja höra några solskenshistorier från er efter missfall, då detta såklart satt lite spärrar i huvudet. Vill så gärna hoppas på att det nästa gång går vägen, och om det inte gör det så kanske det ändå finns hopp nånstans! Behöver lite pepp Glad

• Svar på tråden Solskenshistorier efter missfall
  • lipa3646

Beklagar verkligen, ee som är positivt är att ni nu vet att ni kan bli gravida :) kroppen är ju inställd på att va gravid nu så de brukar gå fortare att bli gravid efter ett MA :)

• Anonym (Bra historia)

Ma vecka 12 (april 2017)
    Mf vecka 6 (april 2018) 
    Barn (juni 2020) 
    Mf vecka 6 (oktober 2020)
    Barn (september 2021)
    Ma vecka 11 ( februari 2022)
    Barn i magen i vecka 17 nu. 

Sista gången blev jag gravid under missfallet. 

Dom första två missfallen höll på att knäcka mig. Men efter jag fått levande Barn så har jag varit glad över missfallen för hade dom blivit Barn så hade jag  ju inte haft barnen jag har nu. 

• Anonym (..)

Missfall i vecka 20 år 2016, fick sedan två dörrar 2019 och 2021

• Sassy94

Men vad skönt att höra (även om jag beklagar det ni alla gått igenom). Jag har först känt mig så ensam i det hela men när man läser trådar här så förstår man att man inte är ensam.. att det ska vara så svårt att skapa en egen familj.. är så tacksqm att jag kan bli gravid men så frustrerande när det blir hinder påvägen och att man blir som helt personförändrad?? Jag är aldrig orolig annars..Gråter

• Anonym4848

Fick ett MA förra våren och blev gravid igen direkt efter skrapning, dottern är nu snart 4 månader <3

• hurtänktedunu

Jag fick ett ma I v12 i augusti förra året. Har nu bebis i magen som ska komma om 2 veckor. Blev gravid direkt efter missfallet. Missfall är så himla vanligt och så många i min bekantskapskrets som jag pratat med Har genomgått ett missfall. 1 av 4 tidiga graviditeter slutar i missfall. Men jag förstår känslan av att känna sig ensam. Det gjorde jag först också. 

• Anonym (Bra historia)
    hurtänktedunu skrev 2022-05-29 13:03:37 följande:

Jag fick ett ma I v12 i augusti förra året. Har nu bebis i magen som ska komma om 2 veckor. Blev gravid direkt efter missfallet. Missfall är så himla vanligt och så många i min bekantskapskrets som jag pratat med Har genomgått ett missfall. 1 av 4 tidiga graviditeter slutar i missfall. Men jag förstår känslan av att känna sig ensam. Det gjorde jag först också. 

2 av 3 graviditeter slutar i missfall faktiskt. 
  • Loppster

Blev gravid i december 21 för Första gången. Men fick missfall i vecka 7. hade en mens och sedan blev vi gravida igen. Går in i v15 imorgon. För 1,5 vecka sen fick vi se vår lilla bebis på ultraljud. Allt såg bra ut och hjärtat tickande fint Hjärta

• MagganTop

MA november 2020. Gravid igen feb 2021 som resulterade i en frisk liten kille. Är nu gravida igen med barn nr 2 Hjärta men missfallet gör sig alltid påmint tyvärr?

lycka till! 

• Pentra
    Anonym (Bra historia) skrev 2022-05-29 14:26:17 följande:
    2 av 3 graviditeter slutar i missfall faktiskt. 
    Det har faktiskt blivit än värre än så sedan det senaste dryga året...
  • Sassy94

Läser alla era inlägg och beklagar det som ni gått igenom men får samtidigt hopp om framtiden. Tack för att ni delar med er Hjärta och tack för lyckoönskningarna! Kanske upptaderar här längre fram om det vill fästa och stanna kvar nästa gång! 

• Anonym (Anonym27)

Fick 2 tidiga missfall på rad (v6-7) och var helt förstörd, ingen mens mellan missfallen. Blev sen gravid för 3e gången direkt efter sista missfallet och är nu i v 22 med en sparkande dotter i magen Skrattande gråt ut så länge du behöver och kör på igen! Vet hur fruktansvärt det är när det precis hänt, men det blir bättre.

• LFF

Graviditet 1: Missfall v12. Hade också plussat fort efter att vi bestämt oss för att bli gravida. 

Graviditet 2: MA i v12. Liten var död på KUB-ul. 

Graviditet 3: Fullgången. Tvillingar. Livrädd hela vägen i princip för att något skulle gå snett. 

Totalt 5 år från start till levande barn.

• Sassy94

Hej allihopa igen!
    har glada nyheter, jag är gravid igen ????
    Fick tillbaka äl 4 veckor efter min blödning, och i veckan fick jag ett starkt plus och 2-3v på cb-stickan! Även om det är en skröna tror jag ändå att jag kände när det föste denna gång då jag ficj magknip känsla i 3-4 sekunder precis under naveln och sen släppte det. Fick också en liten nidblödning samma kväll, vikket jag inte fatta att de var då men haha! känns som annorlunda i kroppen också om jag ska jämföra med hur det kändes under/innan mitt mf! Svprt att veta exakt vilken vexka jag är då jag ej hade någon mens alls emellan men sku gissa nånstans mellan 5-6 v?? Har haft molvärk till och från sen typ ngn dag innan jag plussa. Men ej smärtor som gör ont utan är mer typ svagare som ba e irriterande då det främst kommer på kvällen då jag ska sova haha! Mina bröst gör svinont och tröttheten börjar komma. Försöker tänka positivt och hålla lågan uppe, även om jag är livrädd varje gång jag torkar mig..  Nu ska ärtan stanna till mars!! Ville ba upptadera er som var så snälla och skrev om era erfarenheter innan! ??

Svar på tråden Solskenshistorier efter missfall