• Sarken

Vul - Hur tidigt?

Hej, 

När kan man som tidigast göra ett VUL? Plussade starkt i tisdags, samma dag som förväntad mens. 3 timmar senare blödde jag. Det var inga klumpar utan färskt blod, ca en halv tampong kanske?(vet att man inte ska ha tampong vid ev. missfall men hade inget annat då jag var iväg). Från ca kl 19 samma dag har jag inte blött något mer.

Pratade med BM som tror att jag är gravid eftersom jag inte blött något mer. Jag har alla symptom kvar men kan liksom inte slappna av förrän jag vet. Tidigast man kunde kolla hos dem var vecka 12. När har ni sett på VUL (tänker att jag ska boka privat) om allt är bra eller om det är ett missfall?

Kram

• Svar på tråden Vul - Hur tidigt?
  • Anonym (Esg)

Från v 6+0 men man bör vänta till 8+0 för att helt säkert se hjärnaktivitet 

• Anonym (Esg)

Hjärtaktivitet skulle det stå

• Jag är bara jag

Man bör vänta till v.8 om man vill ha ett klart och tydligt besked. Då ska nämligen hjärtat synas slå om fostret lever.

• Majonnäs

Jag kommer göra ett i 7+2 eller 7+3, är lite osäker vilken dag . När vi gjorde ivf med dottern fick vi ett vul i liknande vecka. Denna gång tog det sig naturligt och vi bokade privat. Kostar 1200 men väl värt det.

• Sarken
    Majonnäs skrev 2022-05-27 16:29:51 följande:

Jag kommer göra ett i 7+2 eller 7+3, är lite osäker vilken dag . När vi gjorde ivf med dottern fick vi ett vul i liknande vecka. Denna gång tog det sig naturligt och vi bokade privat. Kostar 1200 men väl värt det.

Åh vad spännande! Grattis! :D Jag har gjort VUL två gånger tidigare då jag fick lite rosa på pappret. Gjorde det privat då med. Båda gångerna har bebis i magen mått bra och jag har två fina barn. Men har aldrig varit med om att det har blött och tänkte direkt att det var missfall. Har för mig att det var tidigare än vecka 8 jag gjorde vul (men inte helt säker) men nu säger de som jag har ringt att det inte går att se innan vecka 8 så blev lite förvirrad...

Om du vill svara, har du varit med om något missfall tidigare? Om ja, hur såg det ut?
  • Anonym (Samma här)

Jag fick för mig att jag var gravid men blödde sen ungefär som du på kvällen sen kom inget mer, testade positivt ett par dagar efter men blödde av och till dryga månaden. Nu är jag i vecka 26 och inte blött på 10-15 veckor kanske :) håller tummarna för din skull!!

• Sarken
    Anonym (Samma här) skrev 2022-05-27 21:12:51 följande:

Jag fick för mig att jag var gravid men blödde sen ungefär som du på kvällen sen kom inget mer, testade positivt ett par dagar efter men blödde av och till dryga månaden. Nu är jag i vecka 26 och inte blött på 10-15 veckor kanske :) håller tummarna för din skull!!

Åh, vad skönt att det gick vägen för dig! Tack för att du delade med dig, hoppas att jag har lika tur :)
  • Sarken

Ifall någon kikar in här framöver och läser tråden så var det inget missfall. Går in i vecka 30 den här veckan Hjärta

• Dalarna91

Så fint du uppdaterar hur det har gått sarken :) 
    Speciellt när man googlar ihjäl sig nu. 
    Plussade för tre dagar sedan och har börjat blöda. Men inga klumpar eller smärta (än). 
    Så gav lite hopp :) 

• Sarken
    Dalarna91 skrev 2022-11-16 18:02:21 följande:

Så fint du uppdaterar hur det har gått sarken :) 
    Speciellt när man googlar ihjäl sig nu. 
    Plussade för tre dagar sedan och har börjat blöda. Men inga klumpar eller smärta (än). 
    Så gav lite hopp :) 

Googlade också jättemycket och ville veta hur det gått för andra men var inte alltid man fick reda på det i tråden (vilket är förståeligt också såklart). Men kände att jag ville ge hopp till de som kikar in här iaf Hjärta

Grattis till ditt plus! Håller alla tummar och tår att det går vägen för dig. Det är tydligen ganska vanligt att blöda i början, innan kroppen har förstått att den är gravid Hjärta
  • Dalarna91
    Sarken skrev 2022-11-16 22:16:10 följande:
    Googlade också jättemycket och ville veta hur det gått för andra men var inte alltid man fick reda på det i tråden (vilket är förståeligt också såklart). Men kände att jag ville ge hopp till de som kikar in här iaf Hjärta

Grattis till ditt plus! Håller alla tummar och tår att det går vägen för dig. Det är tydligen ganska vanligt att blöda i början, innan kroppen har förstått att den är gravid Hjärta
    Tack, men efter denna natt så är det ett missfall. Tredje i rad. Tur man har fått godkänd fertilitets utredning. Så har något att luta sig tillbaka till. 
  • Sarken
    Dalarna91 skrev 2022-11-17 06:34:59 följande:
    Tack, men efter denna natt så är det ett missfall. Tredje i rad. Tur man har fått godkänd fertilitets utredning. Så har något att luta sig tillbaka till. 
    Usch så tråkigt att höra, måste vara fruktansvärt jobbigt och påfrestande. Men skönt att ni fått godkänd fertilitetsutredning. Håller tummarna för att det blir er tur snart Hjärta
Svar på tråden Vul - Hur tidigt?