• Anonym (Skiljas ?)

Skiljas?

Hej!

kort och gott, jag och min man har varit gifta i 3 år, tillsammans i 4. Vi har knappt något sexliv, en gång i veckan men oftast en gång varannan, och då sällan för att jag vill utan mer att jag känner att jag måste. Han är ju man och behöver få ?ur sig? så att säga.
    Jag finner inte honom attraktiv. Han är en gnällspik som gnäller på allt, konstant negativ och sällan något positivt som kommer ur hans mun.
    det enda han pratar om med mig är sitt jobb i princip.
    Jag börjar bli trött men är rädd för att ta steget och begära skillsmässa. Rädd för att vara ensam.

Någon med råd?

• Svar på tråden Skiljas?
  • Anonym (Skiljas ?)
    Anonym skrev 2022-05-25 22:51:02 följande:

Har ni gemensamma barn?

Nej inga barn
  • Anonym
    Anonym (Skiljas ?) skrev 2022-05-25 22:52:20 följande:
    Nej inga barn
    Då skulle jag skilja mig, utifrån vad du beskriver.
  • Pinotage

Ni har varit gifta i tre år och har det redan på detta vis, då måste det vara det bästa för er båda att gå skilda vägar.

• Anonym (Hmm)

Du kan inte börja med att prata med honom och se om ni kan rädda relationen? Om han gnäller om sitt jobb kanske det är värt att byta. Då kanske han blir mer positi, om han trivs på jobbet.

• Anonym (A)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-05-25 23:34:00 följande:
    Du kan inte börja med att prata med honom och se om ni kan rädda relationen? Om han gnäller om sitt jobb kanske det är värt att byta. Då kanske han blir mer positi, om han trivs på jobbet.
    Håller med
  • Anonym (Samma)

Hej,

Jag är i exakt samma situation ???? Vi har varit tillsammans i 17 år varav 15 år som gifta. Under det senaste året var min man precis som din väldigt negativ. Upplevde honom som irriterad och besvärad för det mesta. Svarade mig och barnen irriterad när man sa nåt, frågade saker irriterad och gnällde över det mesta. Generellt dåligt humör. Det har väl blivit lite bättre men mina känslor för honom är borta nu. Har väntat och tänkt att de kommer tillbaka men nej. Vi har inte haft sex sedan början på februari och jag vill inte mer nu heller. Ser min man som vän bara nu för tiden och vet inte vad jag ska ta mig till ????

Vi pratade lite löst om detta för några veckor sen och jag sa att jag trott jag ville skiljas, men har då skyllt på hormonkaos pga förklimakteriet även om jag inte har några besvär direkt men är 44 år så trodde det var hormonerna, men har förstått nu att det är så här jag känner. Har känt att jag tappat känslorna sedan flera månader tillbaka, och de verkar inte komma tillbaka. jag vill ju inte ha samliv med honom och knappt pussa honom heller. Så här kan det inte fortsätta, inte rätt mot honom heller. Men det är så svårt att ta det där sista steget och säga det.

Hoppas nästan lite att han ska träffa nån annan så det blir ett naturligt slut så att säga, dvs om han berättar det för mig eller ev säger han träffat nån annan, men han är inte riktigt typen att vara otrogen. Men man vet ju aldrig eftersom vi inte haft sex på snart 4 månader. Annars får jag nog snart ta ett beslut
    känner jag ????

Svar på tråden Skiljas?